Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Recerca |
|
AR2 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l’enginyeria informàtica. |
|
AR6 |
Aplicar metodologies per a l'enginyeria del software |
|
AR7 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes de temps real. |
|
AR10 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
|
AR12 |
Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectives |
Competences |
Comprendre el funcionament de les tècniques de localització, exploració i percepció cooperatives |
AR2 AR6 AR7 AR10 AR12
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC6 BC12
|
CC1 CC4
|
Comprendre les limitacions de les tècniques cooperatives en entorns reals |
AR2 AR6 AR7 AR10 AR12
|
BC1 BC3 BC4 BC6 BC11
|
CC1 CC2 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
Autolocalització multirobot |
SLAM, localització i mapeig simultanis, mètodes probabilístics, filtres de partícules, mètodes basats en percepció, SLAM distribuït |
Exploració i percepció cooperatives |
Eploració coordinada d'entorns desconeguts, generació de mapes, generació de models tridimensionals |
Coordinació de tasques multirobot |
Assignació de tasques explícita i emergents, eixams de robots, problema d'assignació òptima, subhastes combinatòries, ALLIANCE, BLE, M+, assignació dinàmica de rols |
Sistemes físics dinàmics |
Sistemes multiagent, agents lògics i físics, agents físics dinàmics, dinàmica de cossos físics, nivel de control declaratiu, nivell de supervisió declarativa, capacitats, planificació, aprenentatge |
Arquitectures per a cooperació |
Arquitectura de subsumpció, Eixams, MetaMorph, InteRRap, ALLIANCE, DPA2 |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
30 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
12 |
16 |
Fòrums de discussió |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Exposició oral a l'aula ordinària del funcionament de l'assignatura i presentació de diversos videos demostratius |
Sessió Magistral |
Exposició amb l'ajuda de pissarra, transparències, videos i material en forma de articles (en anglès) |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de petits treballs utilitzant un simulador apropiat |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes de forma individual o en grup faran petites exposicions sobre els continguts d'un article científic relacionat amb els continguts de l'assignatura |
Fòrums de discussió |
Al final dels temes 3, 4 i 5 es fara plantejarà la resolució d'un problema entre tots els alumnes |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a laboratoris |
Presentacions / exposicions |
Fòrums de discussió |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves pràctiques |
|
Description |
Consisteix en l'atenció a través de les consultes al propi despatx del professor de l'assignatura, o a través de preguntes realitzades durant l'execució de les pràctiques. |
|
|
Description |
Weight |
Pràctiques a laboratoris |
Avalució continuada a partir del treball realitzat in situ al laboratori |
20 |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del treball |
40 |
Fòrums de discussió |
Participació en el fòrum. Es valorarà la preparació prèvia |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
- |
|
Proves pràctiques |
Competició simulada entre els diferents grups |
30 |
|
Other comments and second exam session |
Durant tot el curs els alumnes hauran de resoldre un problema. El problema té una solució oberta i serà proposat a tots els grups. Al final, s'avaluarà la solució a través d'una competició simulada |
Bàsica |
|
Es sumministrarà material durant el curs: articles científics, links webs, etc |
Complementària |
|
|
|