Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectius |
Competències |
Reconeixement de les persones mitjançant els seus trets físics característics: Cara, ditada, orelles, iris, mans, manera de caminar, veu, ... |
AR3
|
|
|
Dissenyar aplicacions reals amb bases de dades i accés biomètric |
|
BC4
|
|
Conèixer les programari i el maquinari actual per desenvolupar aplicacions biomètriques |
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
La biometria per al reconeixement de les persones |
Definició i descripció
Historia
Estat actual
Desenvolupament futur
Ciència ficció
Tipus de biometria: Cara, ditada, iris, veu, mà, manera de caminar,... |
Reconeixment de la cara |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixment de les ditada |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de l'iris |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de la mà |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de la veu |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement del caminar |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Altres mètodes de reconeixement |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Sistemes integrats pel reconeixement de persones
|
Introducció
SW i HW actuals
Precisió, Fiabilitat, Durabilitat,...
Adquisició i manegament de grans bases de dades
|
L'ètica de la biometria |
Introducció
Privacitat i introssunisme
Drets i deures |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
|
Sessió Magistral |
|
18 |
18 |
36 |
Fòrums de discussió |
|
2 |
4 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
32 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al món de la biometria com a eina per a reconèixer les persones. Incentivar a les discusions ètiques sobre la imposició d'aquestes eines. Intrussió i Seguretat.
Comentar la planificació i orientació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Explicar els continguts bàsics de l'assignatura.
|
Fòrums de discussió |
Discussió entre els alumnes sobre les tècniques exposades.
A més, es plantejarà la disjuntiva entre seguretat i intromissió personal.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran els problemes exposats pel professor com a eina per assimilar els coneixements exposats a teoria.
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es farà us del SW i HW actual per desenvolupar sistemes pel reconeixment de la ditada, cara, mans, ...
El SW serà comercial i/o gratuit.
|
|
Sessió Magistral |
Fòrums de discussió |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves de Desenvolupament |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Es dedica una sessió de dubtes tant de la part teòrica com dels laboratoris a finals de curs.
A més, durant tot el curs, el professor està disponible a les hores de consultes.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Coneixements generals |
1 |
Sessió Magistral |
Participació de l'alumne |
1 |
Fòrums de discussió |
Participació de l'alumne |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Capacitat de cercar solucions |
1 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Capaciat de Desenvolupament |
1 |
Atenció personalitzada |
|
|
Proves de Desenvolupament |
Comprensió de la teoria |
3 |
Proves pràctiques |
Resolució dels problemes |
2 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Maltoni, Maio, Jain, Prabhakar, Handbook of fingerprint recognition, Springer,
Wayman, Jain,Maltoni, Maio, Biometric Systems, Springer,
Zhang, Automated Biometrics, Kluwer academic publishers,
Woodward, Orlans, Higgins, Identity Assurance in the Information age. Biometrics, Mc Graw Hill,
|
|
Complementària |
|
|
|