DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura ESTADA PROFESSIONAL EN EMPRESA Codi 195131208
Ensenyament
Enologia (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
MAS BARON, ALBERTO
Adreça electrònica albert.mas@urv.cat
Professors/es
MAS BARON, ALBERTO
Web
Descripció general i informació rellevant Estada professional a una empresa del sector, específicament al departament comercial

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Correcta visió, comprensió i coneixement del món del vi i del seu entorn mediàtic.
  AC2 Coneixements científics i tècnics dels processos d’elaboració del vi.
  AC4 Coneixement ampli de la realitat vitivinícola mundial.
  Professionalitzador
  AP1 Perfecta capacitació per incorporar-se productivament a l’equip de gestió econòmica d’un celler.
  AP2 L’assessorament en afers legals, econòmics i financers.
  AP3 Capacitat per gestionar els Recursos Humans d’una empresa vitivinícola.
  AP4 Coneixements amplis en la normativa i legislacions vitivinícoles europees i mundials.
  AP5 Capacitat per a dissenyar plans estratègics de mercat.
  AP6 Capacitat per dirigir el departament d’exportació.
  AP7 La planificació, programació, direcció, organització, racionalització i control de tots els processos propis d’una indústria vitivinícola.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat.
  BC9 Lideratge.
  BC10 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC12 Aprendre a aprendre.
  BC13 Planificació i organització.
  BC14 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
  BC16 Presa de decisions.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria).

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar-se en un medi professional AC1
AC2
AC4
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
BC16
CC1
CC3
CC4
Planificar una estratègia de mercat AC1
AC4
AP1
AP2
AP4
AP5
AP6
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC13
BC14
BC16
CC1
Integrar-se en un equip de treball AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
BC1
BC2
BC3
BC6
BC9
BC10
BC12
CC5

Procediments de selecció
Procediments
Selecció de l'empresa: Les empreses es seleccionaran previ acords de formació específics. després s'assignaran als alumnes amb criteris d'idoneïtat formativa.
Selecció de Tutor intern: es distribuirà entre els professors encarregats de l'assignatura, de forma aleatòria i equilibrant la càrrega administrativa del professorat
Selecció del tutor extern: Responsable del departament implicat o persona en que delegui


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció de posició de pràctiques 1 0 1
Estada / execució de pràctiques 665 0 665
Treballs 6 60 66
Relació amb el tutor de pràctiques intern 6 0 6
Relació amb el tutor de pràctiques extern 7 0 7
 
Mecanismes de coordinació i seguiment 4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Distribució dels alumnes a les empreses. Explicació en què consisteix el treball a presentar
Selecció de posició de pràctiques Presentació de les empreses: Descripció de les tasques a desenvolupar a cadasquna
Estada / execució de pràctiques Incorporació plena a l'empresa per un mínim de 19 setmanes
Treballs Presentar un pla estratègic de l'empresa per ocupar nous mercats i assegurar vendes en els actuals.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Consulta amb el tutor intern sobre problemes en el desenvolupament de les pràctiques
Relació amb el tutor de pràctiques extern Consultes amb el responsable de l'empresa
Mecanismes de coordinació i seguiment Coordianció entre els dos tutors i l'alumne amb l'objecte de poder avançar en el desenvolupament de l'assignatura

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Estada / execució de pràctiques
Selecció de posició de pràctiques
Mecanismes de coordinació i seguiment
Activitats Introductòries
Descripció
La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor de la universitat i del tutor de l'empresa o institució pública. Ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l'estudiant tot emplenant el quadern de pràctiques de l'alumne. Es convenient que l'alumne s'adreci al seu tutor abans d'iniciar les pràctiques, especialment una vegada coneix la posició de pràctiques i l'empresa o institució on les haurà de fer. Igualment durant l'estada de pràctiques és necessari que l'alumne presenti el quadern de pràctiques emplenat al seu tutor almenys dues vegades. També és convenient que l'estudiant contacti amb el seu tutor abans de finalitzar les pràctiques per tal d'orientar el treball i defensa del mateix. Finalment, el coordinador de practicum atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació per triar l'empresa o institució pública on volen realitzar l'estada o tenen dubtes del tipus d'activitat o departament on volen fer-les (o simplement s'interessen pel desenvolupament de les mateixes). Reunió inicial: Establir un organigrama de treball Reunions de seguiment periòdiques a la meitat i final de les pràctiques. Reunions presencials o virtuals de forma extraòrinaria quan sigui precís

Avaluació
  Descripció Pes
Estada / execució de pràctiques En forma del treball final 60%
Relació amb el tutor de pràctiques intern Informe confidencial 10%
Relació amb el tutor de pràctiques extern Informe estandaritzat 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Pàgines web correponents a les empreses escaients

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
COMPTABILITAT, ÀNALISI COMPTABLE I FINANCER/195131201
DIRECCIÓ I ORGANITZACIÓ D`EMPRESES/195131202
GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS/195131203
MARKETING I TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ/195131204
COMERCIALITZACIÓ I EXPORTACIÓ DE VINS/195131205
ANÁLISIS SENSORIAL APROFUNDIT/195131206
NORMATIVA I LEGISLACIÓ VITIVINÍCOLA/195131207