Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat al laboratori (disseny d'experiments, superfícies de resposta).
|
|
|
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a la fase de producció (control estadístic de procés).
|
|
|
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a l'inspecció del producte acabat (control de recepció).
|
|
|
|
Tema |
Subtema |
1- Conceptes bàsics d'estadística: intervals de confiança, contrastos d'hipòtesis, anàlisi de la variància. |
|
2- Eines bàsiques per a la millora de la qualitat: plantilles, histogrames, diagrames de Pareto, causa-efecte, bivariants i estratificació. |
|
3- Disseny d'experiments: dos factors amb interacció, dissenys 2k, dissenys factorials fraccionats. |
|
4- Superfícies de resposta: aproximació lineal i quadràtica a les condicions òptimes, camí de màxim ascens, mapes de contorns. |
|
5- Control estadístic de procés: concepte de procés sota control, gràfics de control; control estadístic de processos per variables, per atributs i per nombre de defectes. |
|
6- Control de recepció: control simple per atributs, plans de mostreig, plans de control rectificatiu. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
0 |
0 |
Avantprojecte |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició a classe, amb transparències o amb ordinador, dels temes de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i lliurament, per part dels alumnes, a cada classe d'algun exercici senzill referent al que s'ha explicat en aquella classe. |
Avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
|
25% |
Proves pràctiques |
Prova parcial (25%).
Prova final (50%). |
75% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
PRAT, A.; TORT-MARTORELL, X.; GRIMA, P.; POZUETA, L., Métodos Estadísticos. Control y Mejora de la Calidad., Ed. UPC, 1997.
|
|
Complementària |
|
-
BOX, G. E. P.; HUNTER, W. G.; HUNTER, J. S. Estadística para investigadores. Ed. Reverté, 1989.
-
MONTGOMERY, C. Introduction to Statistical Quality Control. 2a ed. Wiley, 1996.
-
PEÑA, D. Estadística: modelos y métodos. Vol. I i II. Ed. Alianza, 1989. |
|