Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Recerca |
Objectius |
Competències |
Analitzar els fonaments didàctics i pedagògics de les TIC. |
|
|
|
Analitzar les possibilitats de les tic com a nous espais per a la formació i la gestió del coneixement incidint en els avenços que en aquest camp presenten pels processos d'e-a. |
|
|
|
Identificar els fonaments didàctics pel disseny de mitjans basats en les teories i estratègies del procés d'e-a. |
|
|
|
Adquirir els criteris per tal de dissenyar materials multimèdia per a l'educació. |
|
|
|
Dissenyar un projecte curricular en funció de les diferents situacions formatives. |
|
|
|
Conèixer i entendre les possibilitats dels entorns de treball col•laboratiu. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. |
Simulació de col•lectius moleculars. Fonaments de Termodinàmica Estadística. Col•lectius canònic, microcanònic i gran canònic. Sistemes de partícules independents. Mètode de Monte Carlo. |
Tema 2. |
Dinàmica de les reaccions químiques. Mètodes teòrics en dinàmica química. Dinàmica Car-Parrinello. Teoria de l’estat de transició. Teoria variacional de l’estat de transició. |
Tema 3. |
Química quàntica en matèria condensada. Models periòdics. Estudi teòric de sòlids. Estudi teòric de superficies, quimiadsorció, catàlisi heterogència i propietats dels sòlids. |
Tema 4. |
Estats excitats. Mètodes per l’estudi dels estats excitats. Probabilitats de transició. Processos fotofísics i fotoquímics. Processos de transferència electrònica fotoinduïda. |
Tema 5. |
Simulació de fases condensades. Mètodes de solvatació. Relacions estructura-activitat i estructura-propietat. Obtenció i validació d’una equació QSAR. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
0 |
0 |
Treballs |
|
0 |
0 |
0 |
Seminaris |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dues sessions magistrals introductòries per poder treballar els conceptes fonamentals d’aquesta matèria. |
Sessió Magistral |
Sessions via xarxa (els professors estan distribuïts per diferents universitats) per treballar els continguts teòrics de la matèria. |
Pràctiques a través de TIC |
Treball pràctic per treballar aquells aspectes instrumentals dels diferents mòduls de continguts relacionats amb el domini d’eines tecnològiques i/o maquinari-programari específic. |
Treballs |
Per tal de poder afavorir els aprenentatges, no només de les competències específiques sinó també de les generals i de les transversals, s’ha planificat una part important del treball en grup. Tant el món laboral com el de la recerca s’articulen al voltant de grups d’activitat en moltes ocasions interdisciplinars i transnacionals. |
Seminaris |
Els seminaris seran espais per treballar els temes d’actualitat que vagin sorgint durant el desenvolupament del curs i que tenen a veure amb els avenços i darreres tendències tant educatives com tecnològiques. |
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
ANDRÉS, J.; BERTRAN, J. (EDS.), Química Teórica y Computacional, Universitat Jaume I, 2000
|
|
Complementària |
MCQUARRIE, D.A., Statistical Thermodynamics, University Science Books, 1985
LEVINE, R.D., BERSTEIN, R.B., Molecular Reaction Dynamics and Chemical Reactivity, Oxford University Press, 1987
STEINFELD, J.I., FRANCISCO, J.S., HASE, W.L., Chemical Kinetics and Dynamics, (2ª Ed.), Prentice Hall, 1999
WAYNE, C.E., WAYNE, R.P., Photochemistry, Oxford University Press, 1996
CRAMER, C.J., Essentials of Computational Chemisty, Wiley, 2002
|
|
|