Conèixer el procés de desenvolupament moral dels infants d'educació infantil i primària i treure'n criteris d'intervenció per a la pràctica docent.
Conèixer, aplicar i contrastar estratègies pel desenvolupament moral en el marc escolar
Planificar activitats i elaborar materials per afavorir la construcció de principis i valors morals, el desenvolupament del judici moral i la formació d'hàbits de conducta moral
Valorar la importancia de la formació moal dels nens i nenes d'educació infantil i primària i participar de forma activa en el seu desenvolupament (reconéixer-se con agent promotor del desenvolupament moral) |
- Sessió Magistral
- Resolució de problemes i exercicis a l'aula ordinaria
- Treballs
- Presentacions / exposicions
-Debats
|
Avaluació continuada de totes les activitats fetes a la classe (dossier d'activitats)
Treball en grup
Comentari d'un dels llibres recomanats.
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Ètica i Moral. Els components de la personalitat moral. Desenvolupament Moral. Educació Moral. |
Desenvolupament Moral |
El desenvolupament moral com a contingut del desenvolupament sociafectiu. Eixos del desenvolupament moral. Concepcions psicològiques del desenvolupament moral. El procés de desenvolupamenmt moral durant les etapes d'educació infantil i primària. |
Educació Moral |
L'educació moral durant l'etapa d'educació infantil i primària. Criteris per afavorir la construccíó significativa dels valors durant aquestes etapes. Estrategies, materials i activitats per l'educació moral
|
Bàsica |
, , ,
, , ,
Carreras y otros, Como educar en valores. Materiales, textos, recursos y técnicas, Narcea, 1996
López y otros, Desarrollo afectivo y social, Pirámide, 1999
Díaz-Aguado y Medrano, Educación y razonamiento moral, Mensajero, 1994
Traqvé, C., El niño y sus valores., Desclée de Brouwer, 2002
Puig Rovira y Martín García, La educación moral en la escuela. Teoría y práctica., Edebé., 1996
Buxxarrais, Mª Rosa, La formación del profesorado en educación en valores, Desclée de Brouwer, 1997
Delval i Enesco, Moral, desarrollo i educación, Alauda-Anaya, 1998
Alvarez i otros, Valores y temas transversales en el currículum., Graó, 2000
|
|
Complementària |
|
|
|