Codi |
|
A2 |
Conèixer els sistemes socials, institucionals i comunitaris que incideixen en procés socialitzador i educatiu. |
A3 |
Conèixer els processos, estratègies i mecanismes de desenvolupament i aprenentatge de les persones al llarg de la seva vida. |
A4 |
Conèixer la diversitat dels processos cognitius, emocionals i afectius en els que es sustenta l’aprenentatge. |
A5 |
Definir, analitzar el seu context i diagnosticar les necessitats educatives de les persones basant-se en diferents instruments i tècniques. |
A6 |
Identificar situacions que requereixin ser derivades a serveis educatius especialitzats. |
A10 |
Conèixer els principals models per dissenyar i implementar l’avaluació de programes i intervencions psicopedagògiques. |
A13 |
Activar estratègies de diagnòstic per facilitar el coneixement de les persones i dissenyar i desenvolupar les intervencions psicopedagògiques. |
A19 |
Orientar la les famílies sobre el desenvolupament i els progressos educatius dels seus fills. |
A20 |
Planificar, dissenyar i implementar programes i intervencions relacionades amb l'àmbit educatiu que incideixin en el millor funcionament de l'organització. |
A26 |
Avaluar programes d'innovació i intervenció en l'àmbit psicopedagògic. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
Objectius |
Competències |
Conèixer els mecanismes i les pautes d’intervenció de pares, mestres i psicopedagogs a fi d’assolir la maduresa emocional.
|
A3 A4 A10 A19 A26
|
|
|
Conèixer els diferents estadis de desenvolupament emocional del nen. |
A4 A5
|
B3
|
|
Entendre les interconexions entre els diferents grups socials que tenen incidència en el creixement emocional. |
A2 A3 A5 A6
|
|
|
Avaluar la salut emocional de nens i adolescents |
A3 A4 A10 A13 A20 A26
|
|
|
Tema |
Subtema |
Immersió en el creixement emocional |
Figures parentals en el desenvolupament emocional
Els altres membres familiars
El mestre
El grup classe
La comunitat
|
Diferents etapes de desenvolupament emocional |
L’embaràs
L’edat bebè
Primera infància
Etapa escolar
Pubertat i adolescència
|
Actituds que deuen estar presents a l’educació emocional |
Afectivitat
Arrelament
Valoració
Límits
Acceptació
Comunicació
|
Eines per l’observació i la interpretació dels processos emocionals |
Observació introspectiva
Observació sistemàtica
|
Propostes educatives per afavorir els sentiments i les emocions |
Relacions de la vida quotidiana
Capacitat d’expressar el que se sent
Vivències compartides
Expressió corporal
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
3 |
32.5 |
35.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes sobre:
- coneixemnts previs
- Interessos
- Motivació
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició d'un treball en grup |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'exercicis relacionats amb la temàtica |
Treballs |
Activitat realitzada en grup
Activitat realitzada individualment: memòria |
|
Descripció |
Durant la realització dels treballs hi haurà una supervisió d'aquestos |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Avaluació continuada que requerirà l’assistència a classe (90%), treballs d’investigació i exposicions, presentació de dossier amb tot el material presentat a classe. |
|
Sessió Magistral |
Avaluació continuada que requerirà l’assistència a classe (90%), treballs d’investigació i exposicions, presentació de dossier amb tot el material presentat a classe. |
|
Presentacions / exposicions |
Avaluació continuada que requerirà l’assistència a classe (90%), treballs d’investigació i exposicions, presentació de dossier amb tot el material presentat a classe. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació continuada que requerirà l’assistència a classe (90%), treballs d’investigació i exposicions, presentació de dossier amb tot el material presentat a classe. |
|
Treballs |
Avaluació continuada que requerirà l’assistència a classe (90%), treballs d’investigació i exposicions, presentació de dossier amb tot el material presentat a classe. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Pels alumnes que no puguin assistir almenys al 90% de les classes, l'avaluació consistirà amb un examen final de la bibliografia proposada |
Bàsica |
|
Ausubel, D.P. (1970) El desarrollo infantil. Barcelona: Paidós
Bowlby, J. (1999) Vínculos afectivos. Madrid: Morata
Cyrulnyck, P. (2002) Los patitos feos. Madrid: Gedisa
Martínez, E. (2006) Eucación emocional i transmisión de valores. Barcelona: Andamio
Palou, S. (2004) Sentir y crecer. El crecimiento emocional en la infancia. Barcelona: Graó |
Complementària |
|
|
|