DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura METODOLOGIA ELEMENTAL DE LA MÚSICA Codi 11181213
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
FABRA GILABERT, JUAN CARLOS
Adreça electrònica juancarlos.fabra@urv.cat
Professors/es
FABRA GILABERT, JUAN CARLOS
Web http://www.sre.urv.es/formacio/fcep/musica/
Descripció general i informació rellevant Reflexió sobre els elements musicals: la seva essència, la seva vivència, i llur representació simbòlica.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprofundir en el coneixement de la nostra intuició espai-temporal com la condició a priori per a l'adquisició de les nostres capacitats musicals.
Aprofundir en el coneixement de les nostres imatges i vivències musicals.
Reflexió sobre les funcions de la memòria i el record en la nostra capacitat d'apreciació dels elements musicals, i la seva aplicació a la didáctica.

Continguts
Tema Subtema
La imitació en l'expressió musical L'expressió espontània.
La memòria i el record La significació dels valors musicals
El problema de la unitat La discrecionalitat dels valors musicals.
L'educació per la Música La reversibilitat en l'apreciació musical

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 15 30
Treballs
3 9 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
Debats
3 6 9
Presentacions / exposicions
0 30 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Justificació dels objectius i dels continguts.
Sessió Magistral Exposició i documentació dels temes.
Treballs Propostes didàctiques dels alumnes.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula.
Debats Debats sobre temes prèviament exposats.
Presentacions / exposicions Comentari crític sobre els continguts.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Tutories fora de l'aula

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Presentació de propostes didàctiques. 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula, 20
Debats Anàlisi crítica dels temes tractats. 20
Presentacions / exposicions Comprensió dels temes tractats. 30
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Al principi de Curs es donara una selecció bibliogràfica de lectures escollides adients.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L´APRENENTATGE DE LA LECTO-ESCRIPTURA/11091022
 
Altres comentaris
Es demana un interès real pels principis que condicionen l'assimilació dels elements musicals.