DATOS IDENTIFICATIVOS 2008_09
Asignatura ESPANYOL COM SEGONA LLENGUA Código 12132225
Titulación
Filologia Hispanica (2001)
Ciclo 2on
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
MORENO VILLANUEVA, JOSE ANTONIO
Correo-e joseantonio.moreno@urv.cat
Profesores/as
MORENO VILLANUEVA, JOSE ANTONIO
Web
Descripción general e información relevante L'assignatura pretèn apropar l'alumne/a a la metodologia de l'ensenyament de l'espanyol com a L2.

Competències
Código  
A1 Conèixer la llengua i la literatura espanyoles en profunditat
A4 Conèixer l'estructura de la llengua espanyola
A5 Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana
A7 Conèixer els mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola
A8 Conèixer la didàctica de la llengua i la literatura espanyola
A9 Conèixer les bases de la lingüística teòrica
A11 Conèixer les bases de la comunicació humana
A15 Poder formar-se una opinió crítica sobre un text
A16 Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B9 Planificació i organització
B11 Motivació per la qualitat
B12 Presa de decisions
B13 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objetivos Competencias
Adquirir les bases metodològiques per orientar la formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 A9
A11
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
C5
Conèixer i analitzar els recursos, les estratègies i els materials per la classe d'espanyol com segona llengua A1
A4
A5
A7
A8
A9
A11
A15
A16
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
C5
Adquirir els coneixements teòrics i pràctics bàsics per orientar la propia formació cap a l'ensenyament d'espanyol com a L2 A4
A5
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B11
B12
B13
C5
Ser conscient dels problemes a què s'enfronta un alumne de L2. B2
B3
Veure l'ensenyament d'un idioma com a quelcom més que l'ensenyament d'una gramàtica. B1
B11
B12
B13

Continguts
tema Subtema
1. El español en el mundo: el Instituto Cervantes y la enseñanza del español.
2. La adquisición de segundas lenguas.
3. Orientaciones metodológicas para la enseñanza del español como L2.
4. El currículo de español como L2 y el Marco de Referencia Europeo para las lenguas.
5. La enseñanza de la pronunciación y de la entonación.
6. La enseñanza de la gramática.
7. La enseñanza del léxico y el uso del diccionario.
8. La pragmática y la comunicación no verbal en el aula de español como L2.
9. La cultura en clase de español como L2.
10. Análisis de materiales y nuevas tecnologías en la enseñanza y el aprendizaje de español como L2.
11. La evaluación dentro y fuera del aula de español como L2. Los D.E.L.E.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Activitats Introductòries
3 3 6
 
Sessió Magistral
30 30 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 10 20
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves pràctiques
15 15 30
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitat de contacte i reflexió sobre els continguts del programa.
Sessió Magistral Classes teòriques d'exposició i explicació dels continguts del temari.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de les pràctiques relacionades amb els continguts teòrics tractats a les sessions magistrals.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Proves pràctiques
descripción
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar.

Avaluació
  descripción Peso
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Les pràctiques relacionades amb la teoria exposada a les sessions magistrals s'hauran de lliurar en el termini estipulat. Es qualificarà cada pràctica. Representa un màxim d'un 20% de la nota final
Proves pràctiques Es tracta de la realització d'un treball relacionat amb algún dels punts del programa. Representa un 80% de la nota final.
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica García Santa Cecilia, A., El currículo de ELE, Edelsa, 1995
, http://cvc.cervantes.es, ,
, Marco de referencia europeo para el aprendizaje, la enseñanza y la evaluación de las lenguas, Anaya, 2003
Sánchez Lobato, J.; Santos Gargallo, I. (Dir.), Vademecum para la formación de profesores., SGEL, 2004

Complementària

Recomanacions