Codi |
|
A3 |
Conèixer la tradició de la crítica literària i l'estat actual |
A6 |
Conèixer els temes de debat filològic, d'interès històric i contemporani |
A10 |
Conèixer les bases de la teoria de la literatura |
A12 |
Conèixer altres llengües i literatures |
A13 |
Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu |
A14 |
Saber analitzar textos orals i escrits des del punt de vista lingüístic, sociològic i literari |
A15 |
Poder formar-se una opinió crítica sobre un text |
A16 |
Saber expressar una opinió amb claredat i concisió sobre un text oral o escrit |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Coneixer:
1. Els trets generals dels corrents de crítica literària que donen suport al contingut de l'assignatura: mètodes hermenèutic, sociològic i de l'estètica de la recepció.
2. Els moviments literaris més importants des de la Il·lustració Alemanya fins al Romanticisme. Fonaments històrico-filosòfics i literaris de la Il·lustració europea. Canvis estètics que provoquen la seva evolució.
|
A3 A6 A10 A12 A13 A14 A15 A16
|
B1 B3 B4 B6
|
C2 C4
|
Coneixer:
1. Els trets generals dels corrents de crítica literària que donen suport al contingut de l'assignatura: mètodes hermenèutic, sociològic i de l'estètica de la recepció.
2. Els moviments literaris més importants des de la Il·lustració Alemanya fins al Romanticisme. Fonaments històrico-filosòfics i literaris de la Il·lustració europea. Canvis estètics que provoquen la seva evolució.
|
A3 A10 A12 A15
|
B1 B3 B4 B5
|
C4 C5
|
Coneixer:
1. Els trets generals dels corrents de crítica literària que donen suport al contingut de l'assignatura: mètodes hermenèutic, sociològic i de l'estètica de la recepció.
2. Els moviments literaris més importants des de la Il·lustració Alemanya fins al Romanticisme. Fonaments històrico-filosòfics i literaris de la Il·lustració europea. Canvis estètics que provoquen la seva evolució.
|
|
|
|
Coneixer els trets generals dels corrents de crítica literària que donen suport al contingut de l'assignatura: mètodes hermenèutic, sociològic i de l'estètica de la recepció. |
|
|
|
Conèixer els moviments literaris més importants des de la Il·lustració Alemanya fins al Romanticisme. Fonaments històrico-filosòfics i literaris de la Il·lustració europea. Canvis estètics que provoquen la seva evolució. |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Literatura alemanya des de la Il·lustració fins al Romanticisme |
- La Il·lustració Alemanya.
- Sturm und Drang.
- Classicisme de Weimar.
- Literatura Jacobina.
- El Romanticisme.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
9 |
12 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Seminaris |
|
20 |
60 |
80 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
Proves pràctiques |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Contextualització històrico-literària, filosòfica i històrico-social de l'època tractada en els països de llengua alemanya. |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica a l'estètica del moviment o corrent del programa |
Seminaris |
Comentari de l'obra representativa del moviment o corrent que ha estat explicat en la lliçó magistral prèvia. Pressuposa la participació activa dels alumnes. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
Per tal de preparar les introduccions als temes tractats als seminaris, els alumnes hauran de / podran rebre atenció personalitzada a les hores de visita previstes o amb cita prèvia. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Explicació dels trets principals de l'estètica de cadascun dels corrents esmentats. |
20 |
Proves pràctiques |
Comentari escrit sobre un text extret d'una de les obres estudiades en les sessions de seminari |
15 |
Proves de Desenvolupament |
Els alumnes hauran de desenvolupar dos temes dels que s'hauran estudiat al programa. |
35 |
Altres |
Presentació per part dels alumnes dels trets principals de l'estètica explicada a la sessió magistral que es manifesten a l'obra considerada representativa. |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
1. Lessing, G. E.: Minna von Barnhelm. Barcelona: Bosch, 1996. ISBN 84-7676-345-X
2. Schiller, Friedrich: - Els bandits. Barcelona: Diputació de Barcelona. Institut d'Edicions, 1996. ISBN 84-7794-482-2
3. Goethe, Wolfgang von: Faust. Barcelona : Enciclopèdia Catalana, 1989. ISBN: 84-7739-047-9
4. Literatura Jacobina (Poesies. Es lliuraran a classe)
5. Novalis: Himnos a la noche; Enrique de Ofterdingen. Madrid: Cátedra, 1998 ISBN: 84-376-10547-0
|
Complementària |
|
Acosta, Luis (ed.): La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra, 1997.
Beutin, Wolfgang (et al.): Deutsche Literaturgeschichte. Stuttgart: Metzler, 1992. (Traducció: Madrid: Cátedra, 1993)
Droz, Jacques/Guillen, Pierre: Alemania. Barcelona: Vicens Vives, 1973. Vols. I-II.
Jané Carbó, Jordi: Literatura alemanya moderna. Tarragona: Publ. de la URV, 1997.
Llovet, Jordi (ed.): Lecciones de literatura universal. Madrid: Cátedra, 1995.
Rötzer, Hans Gerd/Siguan, Marisa: Historia de la literatura alemana. Barcelona: Ariel, 1990-91. Vols. I-II |
Assignatures que en continuen el temari |
LITERATURA ALEMANYA CONTEMPORÀNIA I/12142233 | LITERATURA ALEMANYA CONTEMPORÀNIA II/12142234 | CULTURA ALEMANYA I/12142235 | CULTURA ALEMANYA II/12142236 | LITERATURA ALEMANYA MODERNA II/12462220 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CULTURA ALEMANYA I/12142235 | CULTURA ALEMANYA II/12142236 |
|
|