Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC8 |
Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat |
|
AC9 |
Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com a no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Conèixer les varietats lingüístiques de l'espanyol d'Espanya des del punt de vista dels usos específics, els estils i els nivells de llengua. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6
|
Reconèixer els trets distintius de l'àmbit específic, el registre i el nivell de llengua de qualsevol text oral o escrit en espanyol. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6
|
Analitzar tota mena de textos orals i escrits en castellà, tenint en compte la situació, els propòsits, el tema i el contingut dels missatges, així com les relacions entre els participants en la interacció comunicativa. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6
|
Produir textos orals i escrits en espanyol adequats als diferents usos específics, estils i nivells de llengua. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot pel que fa als usos i registres. |
AC7 AC8 AC10 AR1
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC3 CC4 CC6
|
Prendre consciència de la importància de l'elecció de les peces lingüístiques adequades als diferents usos específics, estils i nivells de llengua per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. |
AC5 AC6
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC12 BC15
|
CC1 CC4 CC6
|
Acceptar que la llengua és viva i que tant els models de prestigi com les variants informals evolucionen, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant del coneixement de la realitat de l'ús de l'idioma. |
AC3 AC4 AC5 AC6 AC9
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC13 BC15
|
CC1 CC3 CC4 CC6
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de les pràctiques a l'aula (exercicis d'anàlisi i comentari de textos). |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis a través de la plataforma virtual (exercicis d'anàlisi i comentari de textos). |
Pràctiques a laboratoris |
Exercici de documentació. |
Estudis previs |
Documentació prèvia a les sessions magistrals. |
Debats |
Intercanvi d'opinions previ i posterior a les proves d'avaluació. |
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació a les classes i portafoli de l'alumne/a. |
10% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de les pràctiques virtuals. |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
Exercici de documentació. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
Una prova d'avaluació de caràcter teoricopràctic. |
40% |
Proves pràctiques |
Una prova de comentari de textos breus. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
No hi ha segona convocatòria. |