Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès |
|
AC2 |
Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua |
|
AC3 |
Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC8 |
Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
-Ser conscient del paper de l'anglès com a llengua internacional en un món canviant i davant de noves realitats socials.
|
AC6
|
BC3
|
CC3 CC6
|
-Capacitat d'adaptació a contextos internacionals i multiculturals. |
AC6
|
BC3 BC5 BC6
|
CC3
|
-Capacitat d'ensenyar l'anglès per a situacions i propòsits diferents. |
AC1 AC2 AC3 AC5 AC7
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC8 BC11 BC13 BC15
|
CC6
|
-Preparar el futur professor d'anglès per a optimitzar el procés d'aprenentatge i fer-lo més efectiu. |
AC1 AC2 AC3 AC5 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC13 BC14 BC15
|
CC5 CC6
|
-Familiaritzar-se amb l'ús de l'anglès en una varietat de contextos acadèmics i professionals. |
AC3 AC4 AC6
|
BC3 BC5 BC6
|
CC3
|
-Capacitat de dissenyar cursos i materials per a l'aprenentatge d'anglès adaptats a les necessitats específiques dels estudiants. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC8 BC13 BC14
|
CC2 CC4 CC6
|
-Conéixer aspectes de lingüística i d'ensenyament de llengües directament rellevants a l'aprenentatge d'anglès per a finalitats específiques: desenvolupament de les destreses comunicatives, anàlisi del discurs i el gènere, ús de les TIC, etc. |
AC1 AC2 AC4 AC5 AC8
|
BC5
|
CC2 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. L'anglès com a llengua internacional. |
1.1. Ús de l'anglès en diferents situacions.
1.2. L'anglès en entorns multiculturals. |
2. Anglès per a finalitats específiques (English for Specific Purposes, ESP) |
2.1. Definició d'ESP.
2.2. Classificació d'ESP.
2.3. Anglès d'especialitat (ciència i tecnologia, medicina, negocis, etc.)
2.4. Rol del professor d'ESP.
2.5. Característiques de l'estudiant de ESP. |
3. Anàlisi de necessitats. |
3.1. Definició i utilitat de l'anàlisi de necessitat.
3.2. Elements i metodologies per dur a terme l'anàlisi de necessitats.
3.3. Models i exemples. |
4.Creació de cursos i materials per a ESP. |
4.1. L'ensenyament de les destreses comunicatives.
4.2. Tipus de cursos i materials.
4.3. Ús de les TIC per a l'ensenyament d'ESP. |
5. Anàlisi del gènere i el discurs |
5.1. Teories i tendències sobre l'aplicació de l'anàlisi del discurs en ESP.
5.2. Noció de gènere i de comunitat discursiva.
5.3. Aplicacions i models de l'anàlisi de gènere en ESP.
5.4. Tipus de gèneres: oral, escrits i "cibergèneres" |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
3 |
0 |
3 |
Fòrums de discussió |
|
1 |
5 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
20 |
22 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
20 |
22 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Cada tema anirà precedit per una activitat introductòria per despertar l'interés de l'estudiant i fer que s'adoni de la importància del tema dins ESP. |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals serviran per donar una perspectiva general del tema i contextualitzar el treball de l'estudiant. |
Fòrums de discussió |
Es proposaran activitats dins i fora de l'aula per a que l'estudiant reflexioni sobre els temes proposats i pugui transferir i aplicar els seus coneixements. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants presentaran el resultat del seu treball en l'aplicació dels seus coneixements d'ESP. |
Treballs |
Els estudiants desenvoluparan tasques en situacions concretes que impliquin la integració de les competències adquirides durant el curs. |
Pràctiques a través de TIC |
S'utilitzaran les TIC per a aplicacions pràctiques de l'assignatura tant dins com fora de l'aula. |
|
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Els estudiants podran fer consultes i rebre assessorament sobre el desenvolupament dels treballs pràctics de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Formaran part de la pràctica habitual a classe i es valoraran globalment, junt amb la resta d'activitats de classe, amb un pes de 25 % sobre la nota final. |
5% |
Sessió Magistral |
Formaran part de la pràctica habitual a classe i es valoraran globalment, junt amb la resta d'activitats de classe, amb un pes de 25 % sobre la nota final. |
5% |
Fòrums de discussió |
Formaran part de la pràctica habitual a classe i es valoraran globalment, junt amb la resta d'activitats de classe, amb un pes de 25 % sobre la nota final. |
5% |
Presentacions / exposicions |
A partir del resultat del seu treball, l'estudiant farà una presentació oral davant de la resta de participants. |
20 % |
Treballs |
Formaran part de la pràctica habitual a classe i es valoraran globalment, junt amb la resta d'activitats de classe, amb un pes de 25 % sobre la nota final. |
5% |
Pràctiques a través de TIC |
Formaran part de la pràctica habitual a classe i es valoraran globalment, junt amb la resta d'activitats de classe, amb un pes de 25 % sobre la nota final. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Tony Dudley-Evans & Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson & A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambirdge University Press, Cambridge: UK, 1987
J. Flowerdew & M. Peacock (eds.), Research Perspectives on English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2001
P. Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
E. Alcaraz, El inglés profesional y académico, Alianza Editorial, Madrid, 2000
J. Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006
|
Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP. |
Complementària |
, English for Specific Purposes, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,
|
Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit. |
Assignatures que en continuen el temari |
TRADUCCIÓ ANGLESA/125232204 | REDACCIÓ PROFESSIONAL EN ANGLÈS/125232207 | L'ENSENYAMENT DE L'ESPANYOL AMB FINALITATS ESPECÍFIQUES/125232214 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/125232111 | MATERIALS I TÈCNIQUES D'ENSENYAMENT D'A/LE/125232120 | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE L'ANGLÈS/125232208 | NOVES TECNOLOGIES A LA CLASSE DE LLENGÜES ESTRANGERES/125232216 |
|
|