Codi |
|
A8 |
Dissenyar, implementar i avaluar projectes d’intervenció social. |
A9 |
Investigar, analitzar, avaluar I utilitzar el coneixement actual de les millors pràctiques del treball social per revisar i actualitzar els propis coneixements sobre els marcs de treball. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva i prendre decisions |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B11 |
Capacitat analítica i de síntesi |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
Conèixer i aplicar les tècniques estadístiques bàsiques més habituals en la recerca i en la pràctica del treballador social |
A8 A9
|
B2 B3 B11
|
|
Formular i contrastar estadísticament hipòtesis |
A8 A9
|
B2 B3 B11
|
|
Interpretar de forma crítica els resultats obtinguts en un anàlisi estadístic |
A8 A9
|
B2 B3 B11
|
|
Analitzar un conjunt de dades utilitzant una fulla de càlcul |
|
B2 B3 B4
|
C2
|
Aprendre a pensar de forma crítica i objectiva i potenciar la capacitat de raonament abstracte |
|
B3 B11
|
|
Tema |
Subtema |
1. Definició de conceptes |
1.1. Població
1.2. Mostres
1.3 Paràmetre i estadístic
1.4 Variable: escala i mètrica
1.5 Notació estadística: el sumatori
|
2. Distribucions de freqüència i la seva representació gràfica |
2.1. Distribucions de freqüència de variables contínues
2.2. Histograma simple i acumulatiu
2.3. Polígon de freqüència simple i acumulatiu
2.4. Propietats de les distribucions representades gràficament
2.5. Distribucions de freqüència de variables amb escala nominal
|
3. Estadístics descriptius univariats |
3.1. Tendència central
3.2. Variabilitat
3.3. Asimetria
3.4. Qurtosi
3.5. Posició en la mostra
|
4. Transformació de puntuacions |
4.1. Puntuacions directes, diferencials i típiques
4.2. Propietats de les puntuacions
4.3. Transformacions a escales arbitràries
|
5. Distribucions de Probabilitat |
5.1. Alguns conceptes de probabilitat
5.2. Distribució binomial
5.3. Distribució normal
5.4. Utilització de les taules de la distribució normal
5.5. Altres distribucions
|
6. Inferència estadística en poblacions infinites |
6.1. Conceptes introductoris
6.2. Inferència de m amb s2 coneguda
6.3. Inferència de m amb s2 desconeguda
6.4. Inferència sobre proporcions
6.5. Inferència no paramètrica
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
15 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
60 |
62 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció dels objectius de l'assignatura i del programa |
Sessió Magistral |
Exposicions teòriques sobre el temari i resolució d'exercicis numèrics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicació pràctica del temari utilitzant el programa EXCEL |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de qüestionaris tipo test per preparar l'examen de l'assignatura; i resolució de situacions pràctiques relacionats amb el temari |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
L'alumne pot consultar els seus dubtes respecte al continugt del temari, així com la resolució d'exercicis i situacions reals |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resoulció d'exercicis concrets a l'aula d'informàtica |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de situacions reals |
10% |
Proves pràctiques |
Un examen d'exercicis que s'han de solventar amb calculadora, taules i formulari. En la correció dels exercicis s'avaluen també els coneixements teòrics relacionats amb la resolució de cada exercici |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
García Sipols, Ana, Manual de estadística, Editorial Dykinson, S.L., 2008
|
|
Complementària |
Ritchey, F.J., Estadística para las ciencias sociales, México. McGraw Hill, 2008
Gonick, L. y Smith, W., La estadística en cómic, Barcelona. Editorial Zendrera Zariquiey, 1993
David S. Moore, Estadística aplicada básica, Barcelona. Antoni Bosch, 2005
|
|
|
Altres comentaris |
L'assitència a classe no és obligatòria. Tot i així, l'experiència demostra que assistir a classe i participar de l'avaluació que es porta a terme durant la pròpia assignatura ajuda a aprovar. |
|