Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió de la incidència dels mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i de la incidència del dret en el seu desenvolupament |
|
AC2 |
Ordenació i sistematització de les fonts del dret ambiental |
|
AC3 |
Adquisició de consciència del caràcter interdisciplinar dels problemes que es plantegen en dret ambiental |
|
AC4 |
Capacitat de tractament de les fonts i presa de consciència de la seva vinculació amb aspectes extrajurídics |
|
AC5 |
Desenvolupament del llenguatge d'especialitat i aplicació d'aquest a les diverses modalitats del discurs |
|
AC7 |
Capacitat d'interpretació i utilització dels texts jurídics |
|
AC9 |
Capacitat d'obtenir informació jurídica rellevant en tots els suports |
|
AC10 |
Coneixements bàsics de les disciplines no jurídiques vinculades a la protecció del medi ambient |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Capacitat d'intervenció i gestió de conflictes d'interessos en l'àmbit del dret ambiental |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC4 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC5 |
Assumir l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC6 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC7 |
Compromís amb l'entorn social |
|
BC8 |
Lideratge |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC10 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC11 |
Planificació i organització |
|
BC12 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar i exposar una recerca original |
|
Recerca |
|
BR1 |
Capacitat demostrada per, de forma independent, dissenyar, dirigir i realitzar informes sobre projectes de recerca |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer les fonts bàsiques de la tributació medi ambiental. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
2. Identificar els diferents tributs estatals, autonòmics i locals medi ambientals. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
3. Adquirir els coneixements sobre la tributació medi ambiental. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
4. Analitzar la tributació medi ambiental. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
5. Comparar la tributació en les diferents vessants medi ambientals. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
6. Implicar-se en els diferents àmbits de la planificació fiscal ambiental. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
7. Donar resposta als problemes tributaris ambientals. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AP1
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BP1 BR1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe inicial per explicar el funcionament de l'assignatura i conceptes bàsics i essencials. |
Sessió Magistral |
El professor explica el contingut de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
L'alumne exposa publicament alguna qüestió concreta del programa |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
L'alumne resol a l'aula problemes proposats pel professor sota el seu guiatge |
Debats |
L'alumne discuteix amb els seus companys sota la guia del professors aspectes del programa |
Treballs |
L'alumne realitza una anàlisi aprofundida per escrit d'una qüestió específica del programa |
Seminaris |
Discussió a partir d'una exposició específica d'un tema relacionat amb el programa |