Codi |
|
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A10 |
Avaluar requeriments hardware. |
A12 |
Realitzar tasques d'integració de sistemes. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Planificació i organització. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els components i les lleis bàsiques d'anàlisi dels circuits electrònics |
A5 A10 A12
|
|
|
Conèixer les característiques fonamentals dels circuits electrònics analògics |
A5 A10 A12
|
|
|
Compendre l'origen de les limitacions dels circuits electrònics analògics |
A5 A10 A12
|
B2
|
|
Aplicar els coneixements adquirits a l'anàlisi i la síntesi de circuits electrònics analògics |
A5 A10 A12
|
B2 B3 B14
|
|
Transferir els coneixements adquirits a casos pràctics (laboratori) |
A5 A10 A12
|
B2 B3 B4 B5 B9 B14
|
C2 C5
|
Comparar diferents solucions per complir les especificacions d'un circuit electrònic analògic |
A5 A10 A12
|
B2 B3 B12 B14
|
|
Prendre part de la dinàmica del curs |
|
B3 B4 B5 B9 B12
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presentació de l’assignatura, el procediment de treball i el procés d’avaluació (1 h) |
Conceptes i elements fonamentals d'un circuit |
Conceptes elèctrics generals. Llei d'Ohm. Elements passius. Potència absorbida. Efecte Joule. Resistència. Condensador. Inductor. Balanç energètic (3 h) |
Anàlisi de circuits resistius |
Malles, nodes i branques. Associació d'elements: sèrie i paral·lel. Lleis de Kirchhoff. Transformació Thévenin-Norton. Divisors de tensió i corrent. Fonts controlades. Teorema de superposició de fonts. Teoremes de Thévenin i de Norton (15 h) |
Anàlisi temporal i freqüencial de circuits |
Tipus de senyals variables. Anàlisi temporal dels circuits RC. Limitacions reals dels circuits digitals. Formulació del senyal sinusoïdal en forma de fasor. Anàlisi fasorial d'un circuit. Concepte de funció de transferència. Guany i defassatge. Filtres. Representació gràfica de la resposta en freqüència (13h) |
El bloc amplificador en general |
Model genèric d'un amplificador. Guany de tensió i de corrent. Impedància d'entrada i de sortida. Models de l'amplificador operacional (AO). Configuració inversora i no inversora. Circuits lineals amb AO. Circuits no lineals amb AO. Circuits amb AO d’aplicació específica: amplificadors d'instrumentació, condicionament del senyal (13 h) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
27 |
33.75 |
60.75 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Estudis previs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
30 |
60 |
Fòrums de discussió |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà als alumnes els continguts i objectius de l'assignatura i descriurà el procediment a seguir. TYambé es repasarà el mecanisme d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició del conceptes i descripció dels mètodes d’anàlisi. |
Resolució de problemes, exercicis |
Setmanalment el professor introduirà en la sessió de problemes setmanal un conjunt de 4 problemes a resoldre en grups estables de 4 persones.
El grup els haurà de fer durant la setmana següent. El professor els corregirà en una sessió especial de tutoria. La qualificació obtinguda s'aplicarà a tots els integrants del grup. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació. Proposta de solució d’exercicis a realitzar en el laboratori per part de l’alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Implementació física de circuits i aplicació a casos reals dels procediments d’anàlisi treballats a l’aula. Un cop fetes les mesures corresponents es prepararà una memòria resum de l’activitat. |
Fòrums de discussió |
El professor discutirà amb els alumnes la resolució dels problemes que s'han introduit i plantejat a la sessió de la setmana anterior. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Estudis previs |
Pràctiques a laboratoris |
Fòrums de discussió |
|
Descripció |
Els alumnes que tinguin dubtes sobre els temes exposats en les sessions magistrals o be en les realitzacions dels treballs relacionsts amb els estudis previs o les pràctiques al laboratori poden resoldre-les assistint a l'horari de consulta al despatx del professor o be per e-mail. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant el curs, i en col·laboració entre els seus membres, els grups hauran d'anar fent tots els problemes proposats de l'assignatura, distribuïts en N blocs.
El professor prestàrà l'ajuda convenient si el grup així li planteja en sessions de tutoria.
Per això, el grup, a través del seu representant rotatori, haurà d'assistir obligatòriament a les diferents sessions de revisió de cadascú dels N blocs de problemes, tot entregant els que el professor li demani.
De la correcció d'aquests problemes, de l'actitud i de la competència del grup se n'extreu la nota de cada bloc.
L'actitud serà mesurada pel professor a través d'entrevistes personals i de l'observació dels representants que assisteixen a les sessions de revisió.
El resum de totes aquestes avaluacions implica un 10% de la nota final de l'assignatura.
No obstant això, la NO SUPERACIÓ DE + D'UN 30 %DELS BLOCS DE PROBLEMES IMPLICA UN SUSPENS GLOBAL AUTOMÀTIC DE TOTS ELS MEMBRES DEL GRUP, almenys en 1ª convocatòria. |
10 |
Estudis previs |
Treballs d’anàlisi a realitzar abans de realitzar una pràctica de laboratori |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
Treballs a realitzar al laboratori. S’avaluarà el treball realitzat al laboratori com la memòria escrita |
15 |
Proves objectives de tipus test |
Prova a realitzar a l’aula en acabar el temari |
5 |
Proves pràctiques |
Prova pràctica en la que es demanarà l’anàlisi i/o disseny de un o varis circuits. Es realitzarà a l’aula l’últim dia de classe. S'ha de treure un 40 % en aquesta prova per a aprovar. |
35
|
Proves pràctiques |
Prova pràctica en la que es demanarà el muntatge d'un circuit. Es realitzarà al laboratori l’últim dia de classe. |
15 |
Proves pràctiques |
Prova que es realitzarà un cop finalitzat el tema 2 en la que es demanarà fer un problema d'anàlisi de circuits. |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura te dues vessants, la de coneixements teòrics i de problemes. I la vessant de pràctiques de laboratori. S'exigeix nota mínima de 40 % en cadascuna d'aquestes parts. 1. Per a aprovar l'alumne haurà de treure com a mínim un 40 % en la qualificació de l'examen final de problemes o bé de la mitjana de totes les proves de problemes i test presencials (examen final de problemes (15 p) + examen parcial de problemes (10 p) + examen de test (5 p)). I també 2. Per a aprovar l'alumne haurà de treure com a mínim un 40 % en la qualificació de practiques (de la mitjana dels 10 punts d'estudis previs + 15 punts de les pràctiques + 15 punts de l'examen pràctic). En segona convocatòria, l'alumne s'haurà de presentar només d'aquella part que no ha aprovat (aprovat=50%). De laboratori sol, de teoria-problemes sol o de les dues coses. |
Bàsica |
Alexander, C.K.; Sadiku, M, Fundamentos de Circuitos Eléctricos, Mc Graw Hill, 2002
Cabre, R.; Pallarès, J., Introducció als Circuits Electrònics, Servei Lingüistic URV, 2001
Dorf, R. C.; Svoboda, J.A., Introduction to Electric Circuits (5th Edition), Ed. John Wiley, 2001
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI MATEMÀTICA/17081112 | ÀLGEBRA LINEAL/17081012 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana repassar conceptes de ressolució de sistemes d'equacions, nombres complexos, integració i derivació. |
|