Codi |
|
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
A13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B9 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B12 |
Motivació per la qualitat. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Adquirir les tècniques bàsiques de disseny de programes d'ordinador que els seran útils a la seva carrera professional. |
A5 A10 A13
|
B1 B2 B3 B9
|
|
Implementar algorismes en llenguatge de programació C. |
A10
|
B12
|
|
Enregistrar i llegir informació en fitxers des d'un programa en C. |
A10
|
|
|
Avaluar el bon funcionament del programa, d'acord amb unes especificacions prèvies. |
|
B3 B12
|
|
Planificar un treball en equip. |
|
B5 B10 B11
|
|
Documentar els treballs realitzats amb uns mínims de correctesa |
|
|
C1 C2 C5
|
Conèixer una visió general dels sistemes informàtics aplicats al seu entorn professional |
A13
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Introducció a la programació. Exemple de programa en C. |
Tipus i estructures |
Tipus de dades bàsics. Entrada i sortida d'informació. Vectors i taules. Bucles i condicionals. Cerca i recorregut. Tipus de dades estructurats. |
Rutines |
Funcions i accions. Pas de paràmetres. |
Conceptes avançats |
Manegament de memòria. Treball amb fitxers. Treball amb strings. Treball amb nombres i matemàtiques. Altres rutines. Ordenació de dades. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0.5 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
14.5 |
43.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Estudis previs |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14.5 |
43.5 |
58 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
3 |
3 |
6 |
Proves orals |
|
0.5 |
3 |
3.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classes inicials teóriques i pràctiques d'introducció a l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició de la matèria teòrica i il·lustració amb exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes relacionats amb els conceptes presentats a les classes magistrals. |
Estudis previs |
Anàlisi de la documentació de pràctiques i realització del disseny previ. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Implementació sobre ordinador i prova de les propostes detallades a la documentació de practiques en base a l’estudi previ realitzat. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució voluntària de problemes sobre els conceptes presentats a les classes magistrals, com a eina d’estudi d’aquests conceptes. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Estudis previs |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Horaris flexibles de consultes i seguiment individual de l'alumne a classe de problemes i classe de laboratoris. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
Proves durant les classes de problemes: implementació de programes en C i pseudocodi dels continguts de l’assignatura. Es necessari aprovar la part teòrica per poder fer mitja amb la part pràctica. |
50 |
Proves orals |
Entrevistes sobre la realització de treballs pràctics: disseny previ, implementació i proves. Es necessari aprovar la part pràctica per poder fer mitja amb la part teòrica. |
50 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Professors FI, Documentació pròpia de l’assignatura FI, URV, 2006
|
|
Complementària |
Byron Gottfried, Prgramación en C (Schaum), Mc Graw Hill, 2005
García Caballeira, F, Problemas resueltos de programación en lenguaje C, Thompson, 2002
Joyanes Aguilar, L.; Zahonero Martínez, I, Programación en C, Mc Graw Hill, 2005
|
|
|