Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica per a complir les especificacions requerides. |
A5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica. |
A10 |
Dissenyar i implementar Sw i Hw per sistemes electrónics. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B11 |
Planificar i organitzar. |
B13 |
Presa de decisions. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments de la Teoria de Circuits com a llenguatge de partida comú. |
A1 A3 A5 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7
|
C5
|
Comprendre el concepte de circuit lineal i invariant com a model de paràmetres concentrats dels sistemes elèctrics. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Identificar les limitacions i màrgens de validesa dels models proposats pels elements reals. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Analitzar circuits resistius de forma elemental, utilitzant el principi d'equivalència en la seva simplificació. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
C2
|
Conèixer els conceptes bàsics de Topologia i els métodes d'anàlisi sistemàtica que s'en deriven. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comprendre aspectes fonamentals de la Teoria de Xarxes: Dualitat, Thevenin-Norton, màxima tranferència de potència. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Aplicar els métodes d'anàlisi sistemàtica de nodes i malles amb les eines de simplificació proporcionades per la Teoria de Xarxes. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
C2
|
Utilitzar una sistemàtica d'anàlisi pels circuits lineals amb amplificadors operacionals ideals. |
A1
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Dissenyar circuits senzills a partir d'elements com: fonts reals, amplificadors operacionals, etc. modelats com elements lineals ideals. |
A1 A3 A5 A10
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Treballar de manera analítica, crítica i continuada. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13
|
C2
|
Planificar el seu treball personal. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13
|
C2
|
Prendre consciència d'algunes de les implicacions de ser enginyer tècnic industrial en electrònica industrial (primera assignatura especifica d'electrònica). |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B13
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Presentació assignatura, eina moodle, bibliografia, guia docent. |
Fonaments de teoria de circuits |
Relació entre la teoria de camps electromagnètics i la teoria de circuits elèctrics. Model de paràmetres concentrats. Lleis de Kirchoff. Elements bàsics d'un circuit. |
Anàlisi elemental i disseny de circuits |
Bipols equivalents. Transformacions i tècniques de simplificació de circuits. Teorema de Thèvenin. Teorema de màxima transferència de potència. Introducció a l’anàlisi de circuits amb amplificadors operacionals. Disseny de circuits senzills. |
Anàlisi sistemàtica de circuits |
Transformacions topològiques. Mètodes sistemàtics d’anàlisi de circuits. Anàlisi de circuits mitjançant els mètodes de les tensions de node i dels corrents de malla. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
20 |
44 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
8 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
19.5 |
19.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
4 |
5 |
Proves pràctiques |
|
3 |
12 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura el primer dia de classe |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics, utilitzant diferents tècniques. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada concepte teòric va seguit de diversos problemes d’aplicació amb dificultat progressiva. Cap al final dels temes i del curs es resolen a la pissarra problemes de les llistes proposades pel professor o a demanda dels alumnes. |
Resolució de problemes, exercicis |
Utilitzant el moodle es proposen llistes de problemes variats que els alumnes han de lliurar per a la seva correcció i avaluació. Hi ha terminis de lliurament i es comenten individualment o en grup els errors més habituals comesos. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves objectives de tipus test |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'alumnat pot demanar la resolució d'exercicis concrets i que prèviament hagi intentat fer individual o colectivament. Es pot fer a la classe de problemes, a les hores de consulta o mitjançant el Campus Virtual. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S’avalua la participació i l’interès dels alumnes en proposar problemes i sortir voluntàriament a la pissarra per intentar-los resoldre. Donat l'elevat nombre d'alumnes previst no tots poden ser avaluats. |
Fins un 10% addicional a afegir a la resta d’avaluacions |
Resolució de problemes, exercicis |
No presencial. S’avalua la resolució de diferents proves proposades via moodle i distribuïdes durant tot el quatrimestre. |
40% |
Atenció personalitzada |
Permet tenir informació individualitzada sobre el progrés d'alumnes que en facin ús. S'avalua conjuntament amb la participació activa a les classes. |
Fins un 10% addicional a afegir a la resta d’avaluacions |
Proves objectives de tipus test |
Presencials, tipus test de resposta única i opció múltiple. Normalment deu preguntes amb quatre respostes possibles. Previstes dues proves (1 h cadascuna): una parcial, al final del segon tema, i una final, la darrera setmana lectiva |
10% (parcial) + 15 % (final) |
Proves pràctiques |
Presencials, diversos problemes d’anàlisi i disseny de circuits amb apartats múltiples. Prevista una prova la darrera setmana lectiva (2 h) |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avalua amb una prova única, que pot constar de test i/o problemes d'anàlisi i disseny. No es tindrà en compte el resultat de la primera convocatòria. |
Bàsica |
Pallarès, J., Web de l'assignatura, Moodle, Campus Virtual, cada curs
Carlson, A.B., Circuitos: ingeniería, conceptos y análisis de circuitos eléctricos lineales, Paranimfo-Thomson learning, 2001
Irwin, J.D., Análisis Básico de Circuitos en Ingeniería, 6 ed, Limusa-Wiley, 2003
Edminister, J.A. Nahvi, M., Circuitos Eléctricos. Serie Schaum, 3 ed, McGraw-Hill, 1997
|
|
Complementària |
Salcedo, J.M. López, J., Análisis de circuitos eléctricos lineales. Problemas resueltos, Addison Wesley, 1995
Nilsson, J.W.; Riedel, S.A., Circuitos Eléctricos (7ed), Pearson Educación, 2005
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA DE CIRCUITS II/17091018 | LABORATORI DE TECNOLOGIA ELECTRÒNICA I TEORIA DE CIRCUITS/17091102 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ÀLGEBRA/17091002 | CÀLCUL/17091003 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA/17091001 |
|
|
Altres comentaris |
Imprescindible: cursar Teoria de Circuits I amb aprofitament per les assignatures que en continuen el temari.
Important: agrupar-se per estudiar i fer problemes. |
|