Codi |
|
A1 |
Capacitat per aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
A2 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
A3 |
Capacitat de dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de la Tecnologia de la informació i les Comunicacions per complir les especificacions requerides. |
A4 |
Capacitat per identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria de Telecomunicació. |
A5 |
Capacitat d'utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria de Telecomunicació. |
B1 |
Capacitat per treballar en equips multidisciplinars. |
B6 |
Capacitat per parlar i exposar idees en públic de manera efectiva. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llèngua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Identificar en cada problema, de manera precisa, les premises i l'objectiu, cercant en cada cas de les tècniques més adequades per assolir-lo |
A1 A4
|
B1
|
|
Familiaritzar-se amb els procediments de resolució dels problemes de l'Àlgebra |
A4
|
|
|
Recordar el concepte i propietats dels polinomis, especialment les relacionades amb la divisibilitat i factorització |
A1 A5
|
|
|
Determinar el rang d'una matriu utilitzant les propietats de dependència lineal i el concepte de dimensió d'un espai vectorial |
A2 A4
|
|
|
Definir el concepte de determinant d'una matriu quadrada i la seva aplicació a l'estudi i resolució de sistemes d'equacions lineals |
A1 A4
|
|
|
Classificar i resoldre sistemes d'equacions lineals utilitzant matrius i determinants |
A4
|
|
|
Aplicar els conceptes de dependència i independència lineal per tal de determinar les bases d'un espai vectorial |
A1
|
|
|
Aplicar els conceptes dels espais vectorials per determinar les equacions de rectes i plans i trobar la seva posició relativa en un espai de tres dimensions |
A3
|
|
|
Aplicar el concepte de producte escalar per trobar distàncies i angles entre rectes i plans de l'espai |
A1
|
|
|
Participar i col.laborar en les tasques en grup |
|
B1 B6
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. Polinomis |
Factorització. Mètode de Ruffini.
Divisibilitat. Màxim comú divisor i mínim comú múltiple. Algorisme d'Euclides
|
2. Matrius i determinants |
Propietats de les matrius. Rang d'una matriu. Mètode de Gauss. Càlcul de determinants. Propietats. Càlcul de la matriu inversa. |
3. Sistemes d'equacions lineals |
Resolució d'un sistema d'equacions lineals mitjançant el mètode de Gauss. Classificació. |
4. Espais vectorials |
Definició de dependència i independència lineal. Càlcul de bases. Càlcul de la dimensió d'un espai vectorial. Producte escalar i producte vectorial. |
5. Geometria Afí |
Definció de recta i pla i les seves possibles equacions. Posicions relatives. |
6. Geometria Euclidiana |
Definció de distància i angle. Càlcul de distància i angle entre rectes i plans. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
21 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu exposició, abans de cada tema, del que volem fer i estudiar. |
Sessió Magistral |
La metodologia triada es fonamenta en l'aprenentatge a partir de problemes.
Al inici de cada sessió es farà un petit resum de la part teòrica i seguidament es passarà a una dinàmica de grup o individual. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor resoldrà, explicant-los amb detall, una col.lecció de problemes tipus.
Es plantejaran durant el curs qüestions amb solució múltiple per incidir en la capacitat de decisió. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada tindrà forma de hores de consultes privades amb el professor per resoldre dubtes que sorgeixin dels problemes realitzats a classe i a casa per per de l'alumne. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, individualment, a casa |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
1 prova parcial
1 prova global |
24%
56% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria serà una prova global que constarà de 4 o 5 problemes. |
Bàsica |
M.A. Acebo, M.T. García, J.M. Jornet, Apunts d’Àlgebra, Tarragona: Servei de fotocòpies, 2000
M.A. Acebo, M.T. García, J.M. Jornet, Problemes resolts d’Àlgebra, Tarragona: Servei de fotocòpies, 2000
|
|
Complementària |
Jesús Rojo i Isabel Martín, Ejercicios y problemas de Álgebra Lineal, 0,
Miguel A. Acebo i Josep M. jornet, Exàmens resolts a la plana web d'Àlgebra d'ETIE, 0, 0
Jorge Arvesu i altres, Problemas resueltos de Álgebra Lineal, , 0
|
|
|
Altres comentaris |
Requereix una dedicació constant, per part de l’alumne, tenint molta cura d’entendre els conceptes i dedicar un temps a la resolució de problemes. |
|