Codi |
|
A1 |
Aplicar coneixements de càlcul numèric, mètodes numèrics, informàtica i bioestadística. |
A13 |
Tenir capacitat d'analitzar dades (resultats, fer tractament estadístics) propis del camp científic. |
B4 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B5 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa i responsabilitat personal. |
Objectius |
Competències |
Comprendre què són les funcions en diverses variables. |
A13
|
B5
|
|
Conèixer les propietats bàsiques de les funcions de diverses variables. |
A13
|
B5
|
|
Aplicar els conceptes teòrics de funcions de diverses variables a modelar problemes concrets. |
A1 A13
|
B4
|
|
Comprendre el concepte d'integral múltiple. |
A13
|
B5
|
|
Adquirir el coneixement de la tècnica de càlcul d'integrals múltiples. |
A13
|
B5
|
|
Aplicar el concepte i les tècniques de les integrals múltiples a casos concrets. |
A1 A13
|
B4
|
|
Comprendre el concepte d'equació diferencial. |
A13
|
B5
|
|
Adquirir les tècniques necessàries per operar amb equacions diferencials. |
A13
|
B5
|
|
Aplicar el concepte i les tècniques de les equacions diferencials a l'estudi de casos concrets, extreient-ne conclusions científiques. |
A1 A13
|
B4
|
|
Adquirir les tècniques relacionades amb els problemes d'aproximació i maximització en diverses variables. |
A13
|
B5
|
|
Utilitzar les tècniques pròpies de l'aproximació i la maximització a problemes concrets. |
A1 A13
|
B4
|
|
Tema |
Subtema |
Integració múltiple. |
Concepte, tècniques de càlcul i usos. |
Funcions de diverses variables. |
Definició, estudi i aplicacions dels conceptes bàsics: representació gràfica, continuïtat i diferenciabilitat, extrems. |
Equacions diferencials. |
Concepte, tècniques de resolució i aplicacions a problemes científics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
37.5 |
37.5 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de quins són els objectius d'aprenentatge, de les metodologies uqe s'han de seguir i del mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició ordenada, i amb exemples il.lustratius, dels continguts. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució i aclariment del problemes resolts autònomament. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de preoblemes autònomament. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció a l'alumne al despatx per resoldre dubtes referents a l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
S'en farà una. |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Examen final (70%). |
Bàsica |
Kreyszig, E., Matemáticas Avanzadas para Ingeniería, Ed. Limusa,
|
|
Complementària |
Smith, R.; Minton, R.B., Calculus, Ed. McGraw-Hill,
Apostol, T., Calculus, Vols 1-2, Ed. Reverté, Barcelona
, Es facilitaran problemes per resoldre (alguns es resoldran a classe). El seu nivell i dificultat anirà des dels introductoris fins als que requereixen el nivell de coneixements que es pretén assolir., ,
Franco, J.R., Introducción al Cálculo. Problemas y Ejercicios resueltos., Ed. Prentice-Hall,
|
|
|
Altres comentaris |
-Val més dedicar una hora cada dia que cinc cada divendres.
-Tan bon punt aparegui un dubte, cal resoldre'l.
-El treball en equip i les consultes al professor s'han demostrat com a eines eicaces per ajudar en l'estudi. |
|