Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
AP3 |
Capacitat per gestionar els Recursos Humans d’una empresa vitivinícola. |
|
AP6 |
Capacitat per dirigir el departament d’exportació. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC12 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC16 |
Presa de decisions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC5 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria). |
Objectius |
Competències |
Descriure les activitats i principals polítiques que s'adscriuen a la funció de recursos humans |
AP3 AP6
|
|
|
Conèixer les implicacions estratègiques que té la integració i coherència de les polítiques de recursos humans en les empreses vitivinícoles. |
AP3
|
BC6 BC12
|
CC5
|
Entendre i saber aplicar les polítiques que afecten, en l'actualitat, a la gestió de persones en el treball. |
AP3
|
BC4 BC6 BC16
|
CC5
|
Prendre consciència de la importància que tenen les persones i la seva gestió pel correcte funcionament de les empreses |
AP3
|
BC6 BC7
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
BLOC 1: HISTÒRIA I NATURALESA DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
1. Naturalesa i funcions de la gestió de persones a l’empresa
1.1. Definicions
1.2. Nivells en la funció de Recursos Humans
1.3. Mapes Conceptuals i consideracions finals
1.4 Agents de la gestió de persones
|
BLOC 2: ACTIVITATS/POLÍTIQUES DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
Per cada un dels temes del Bloc 2 l’estructura serà la següent:
. Definició de la política
. Descripció del procediment
. Tipologia
. Anàlisi dels avantatges e inconvenients de cada tipus i en quin cas resulten més adequats
. Conclusions
Els temes són:
2. Planificació de recursos humans
3. Anàlisi i descripció de llocs de treball
4. Reclutament i Selecció
5. Formació i desenvolupament
6. Avaluació de l’acompliment
7. Retribució i compensació
8. Promocions i transferències
9. Gestió de la desvinculació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
0 |
0 |
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i vínculació de la mateixa amb altres matèries vistes previament durant l'ensenyament |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
es realitzaran pràctiques durant les classes cada cop que es finalitza un tema, per tal de veure l'aplicació pràctica dels conceptes explicats |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els conceptes teòrics de l'assignatura amb una gran càrrega de exemples i situacions reals, i s'encoratjarà als alumnes a participar de manera activa durant la classe. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran algunes pràctiques via moodle e Internet durant l'horari de classe. Permetran conéixer la realitat del mon laboral actual. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es proposaran a classe diferents problemes i exercicis que l'alumne haurà de resoldre fora de l'horari de classe i que posteriorment seran corregides a classe amb la participació del professor i dels companys |
|
Activitats Introductòries |
Proves pràctiques |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
els alumnes podran demanar atenció personalitzada per solucionar tots els dubtes vinculats amb la introducció i adaptació als conceptes que es veuran posteriorment durant el curs, així com per la preparació dels diferents exercicis i proves finals |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposaran 9 pràctiques durant el curs que es realitzaran a classe, si es realitzen almenys 7 de les 9 l'alumne quedarà deslliurat de la prova pràctica final. Aquestes proves son presencials, si l'alumne no hi es a l'aula no li contarà com presentada. |
70% |
Proves pràctiques |
|
|
Proves objectives de tipus test |
Es realitzarà una prova tipus test que avaluarà assoliment de continguts teòrics |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumne haurà de resoldre tres casos pràctics i presentar-lo abans de l'examen de segona convocatòria amb les que puntuarà el 70% de la nota final. El dia de l'examen haurà de resoldre un examen tipus test que puntuarà el 30% de la nota final. |
Bàsica |
|
·
Calle Durán, M.C.; Ortiz de Urbina Criado, M. Fundamentos de Recursos Humanos. Madrid:
Pearson Educación (2004) ·
García-Tenorio Ronda, J.; Sabater Sánchez, R. (coord.) Fundamentos de Dirección de Recursos Humanos.
Madrid: Thomson (2004) ·
Gómez-Mejía, Luís R.; Balkin D.B.; Cardy, R.L. Dirección y gestión de recursos humanos.
Madrid: Pearson Alhambra (2004). ·
Valverde, M. Introducció
a la Gestió de Recursos Humans. Barcelona: Ediuoc (2001). ·
Dolan, S.; Schuler, R.; Valle, R. Gestión y Dirección de recursos humanos. Madrid: McGraw-Hill
(2003). ·
Puchol, L. Dirección
y Gestión de Recursos Humanos. 4ª ed. Madrid: Díaz de Santos (2005). |
Complementària |
|
·
Byars, L.; Rue, L. Gestión
de Recursos Humanos. 1ª ed. Madrid: McGraw-Hill (1997). ·
Chiavenato, I. Administración
de Recursos Humanos. México. 5ª ed. McGraw-Hill (2000, reimp. 2003). ·
Claver Cortés, Enrique; Gascó Gascó, José Luís; Llopis
Taverner, Juan. Los recursos humanos en la empresa: un enfoque directivo. 2ª
ed. Madrid: Civitas (1996, reimpr. 2003). ·
Equipo Colaborador Proyecto Cranfield en España. Proyecto Cranfield: Cuatro Años de
Investigación Internacional en Gestión Estratégica de Recursos Humanos.
Barcelona: ESADE-Fundació Bosch i Gimpera (1996 i 2000). ·
Leal, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L.; Román, M. El Factor Humano en las Relaciones Laborales.
Madrid: Pirámide (1999). ·
Porret, M. Dirección
y Gestión de los Recursos Humanos en las Organizaciones (6ª ed). Barcelona:
Ediciones Gráficas Rey (2005). ·
Recio, E. La
planificación de los recursos humanos en la empresa. 3ª ed. Barcelona:
Colección ESADE (1992). ·
Ulrich, D.; Losey, M.; Lake, G. El futuro de la dirección de recursos humanos. Barcelona: Gestión 2000-Aedipe (1998). |
|