Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Experimentar la complicada naturalesa dels processos i equips reals. |
A1 A3
|
B3 B8 B12
|
C5
|
Resoldre problemes experimentals relacionats amb balanços de matèria i energia, termodinàmica, transport de matèria, calor i fluids. |
A1 A3 A4
|
B1 B3 B5 B7 B11 B12 B13 B18
|
C5
|
Identificar els paràmetres que presenten més influència en les prestacions de cada una de les operacions unitàries. |
A1 A3 A4 A5 A10
|
B1 B3 B8
|
C5
|
Considerar la importància dels errors en la validació dels resultats experimentals. |
A1
|
B3
|
C5
|
Decidir l'aplicació de les tècniques analítiques escaients per a cada problema. |
|
B3 B11 B18
|
|
Assumir simplificacions i hipòtesis que faciliten l'anàlisi lògic i la descripció matemàtica dels processos. |
A1 A3 A4 A5 A6 A10 A11 A12 A13
|
B3 B8 B11
|
C5
|
Dissenyar procediments per a la posta en marxa, operació i parada dels equips de laboratori. |
|
B3 B11 B12
|
C5
|
Optimitzar les condicions d'operació d'un sistema utilitzant les dades experimentals obtingudes al laboratori. |
A4 A6
|
B1 B5 B7 B8
|
C5
|
Analitzar l'impacte ambiental i els riscos potencials dels processos. |
|
B3 B11 B19
|
|
Reconèixer l'aplicabilitat de cada operació unitària front a un problema determinat. |
|
B3 B8 B11 B19
|
|
Planificar racionalment l'execució d'una sèrie de tasques a completar en grup i en un temps limitat. |
|
B3 B5 B9 B11 B12 B13 B19
|
C5
|
Consultar i interpretar documentació científica a fi de trobar informació valuosa per a cada procés. |
|
B3 B10 B11
|
C1 C5
|
Presentar eficientment els resultats i les conclusions tant en format oral com escrit. |
|
B7
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Pràctica 1. |
Reacció química. |
Pràctica 2. |
Destil.lació contínua. |
Pràctica 3. |
Destil.lació discontínua. |
Pràctica 4. |
Absorció. |
Pràctica 5. |
Extracció. |
Pràctica 6. |
Bescanvi iònic. |
Pràctica 7. |
Osmosi inversa. |
Pràctica 8. |
Digestió aeròbia. |
Pràctica 9. |
Digestió anaeròbia. |
Pràctica 10. |
Floculació-sedimentació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
50 |
25 |
75 |
Presentacions / exposicions |
|
35 |
35 |
70 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentación de la asignatura en clase, se explica al alumno como organizar, reservar y realizar las prácticas. |
Pràctiques a laboratoris |
el alumno debe realizar a ravés de sesiones experimentales previamente reservadas y preparadas diferentes prácticas. Cada práctica presenta una entidad de duración de 5-6 semanas en las cuales el alumno trabajando en equipos de 4-5 miembros entrega un preinforme, reserva la práctica, realiza los experimentos, hace un analisis intermedio de los resultados, reserva más sesiones si hace falta y entrega y defiende un informe final. |
Presentacions / exposicions |
Al final de cada práctica después de haber enregado el informe final de la práctica se procede a una defensa de los resultados de la misma. El equipo prepara una exposición y discusión de los resultados en power point (cada miembro del equipo presente una parte de la práctica) y a continuación los miembros del equipo contestan de forma individual a posibles dudas y preguntas del profesor responsable de la práctica. |
|
Descripció |
ver programa de la asignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Cada grup lliurarà un informe per pràctica abans de la data prevista per a la presentació. |
20% |
Presentacions / exposicions |
Cada component del grup presentarà, com a mínim, una pràctica a la data acordada prèviament. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
Test final (Juny): La prova serà de tipus test i s’hauran de respondre qüestions relacionats amb les pràctiques dutes a terme. |
20% |
Altres |
Llibreta de laboratori: Cada grup portarà una única llibreta. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
MCCABE, W.L.; SMITH, J.C.; HARRIOT, P., UNIT OPERATIONS OF CHEMICAL ENGINEERING, 5A ED. MCGRAW-HILL, NOVA YORK, 1993
|
|
Complementària |
COULSON, J.M. (ET AL.), CHEMICAL ENGINEERING, VOL. 1-6, PERGAMON PRESS, OXFORD, 1994
FOGLER, H.S., ELEMENTS OF CHEMICAL REACTION ENGINEERING, PRENTICE HALL, ENGLEWOOD CLIFFS, 1992
METCALF & EDDY, INGENIERÍA DE AGUAS RESIDUALES TRATAMIENTO, VERTIDO Y REUTILIZACIÓN, MCGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA, 1995
, Internet, ,
FARIÑAS, M., OSMOSIS INVERSA. FUNDAMENTOS, TECNOLOGÍA Y APLICACIONES, MCGRAW HILL, 1999
PERRY, R.H. (ED.); GREEN, D. (ED.), PERRY’S CHEMICAL ENGINEERS HANDBOOK, MCGRAW-HILL, 1988
|
|
|
Altres comentaris |
Totes les del primer cicle d’Enginyeria Química. Operacions de Separació, Reactors Químics i Tecnologia del Mediambient a 3er d’Enginyeria Química. |
|