Codi |
|
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aprendre a aplicar les principals eines de gestió ambiental en una empresa de qualsevol sector industrial. |
A13
|
B1 B3 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B19
|
C3
|
Aplicació de tècniques de Producció més Neta i d'altres eines de prevenció a sistemes industrials. |
A13
|
B1 B6 B8 B11 B19
|
C3 C4
|
Aprendre el concepte de Millor Tecnologia Disponible (MTD-BAT) i l'aplicació de les anomenades BREF's. |
A14 A15
|
B1 B4 B6 B12 B14 B19
|
C1 C2 C3 C4
|
Tècniques de minimització de residus. |
A14
|
B1 B3 B6 B10 B11
|
|
Realització de Diagnosi ambiental d'oportunitats de minimització, DAOM. |
A12 A13
|
B1 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B16 B17 B19
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Realització d'un projecte de minimització de residus. |
A13
|
B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B19
|
C1 C2 C5
|
Preparació de la informació necessària per la realització d'un projecte. |
A13
|
B9 B10 B13 B16 B19
|
C1 C5
|
Cercar informació a la literatura. |
A13
|
B8 B9 B10 B12 B14
|
C1 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
A13
|
B7 B8
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció. El tractament a final de línia en comparació amb la prevenció de la contaminació. Producció neta. Avantatges econòmics de la producció neta. |
2. |
Tecnologies més netes en l’àmbit de l’enginyeria ambiental. El concepte de millor tecnologia disponible (MTD-BAT, BREFS). |
3. |
Estratègies per a l’aplicació d’una política de producció neta en una indústria. La minimització de residus i emissions: reducció en origen, canvi de materials, bones pràctiques, millora de processos, reciclatge de corrents residuals. Punts a favor i punts en contra de la minimització de residus. |
4. |
Diagnosi ambiental d’oportunitats de minimització (DAOM). |
5. |
Projecte de minimització de residus. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
19 |
19 |
38 |
Treballs |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
5 |
0 |
5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Metodologia basada en que l’alumne actuï com a professional a base de realitzar exercicis pràctics basats en conceptes explicats a classe. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. |
Treballs |
Desenvolupmant d'una DAOM en un projecte, recomenablement el projecte final de carrera |
|
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació d'exercicis realitzats en grup a classe i complementats en alguns casos amb treballs a fora de classe |
25% |
Treballs |
Avaluació de la realització de diagnosi DAOM i de projecte en grup a classe i a fora de classe. Control del treball individual de cada membre del grup. |
25% |
Proves orals |
Defensa individual i en grup del projecte de minimització. |
25% |
Altres |
Examen final |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
RIGOLA, M., Prevenció en origen de la contaminació a l’empresa. Monografies universitàries, 5, Departament de Medi Ambient i Habitatge, Generalitat de Catalunya, Barcelona, 2005
|
|
Complementària |
|
- DAOM. Diagnosi ambiental d’oportunitats de minimització. Manual d’ecogestió- 1. Departament de Medi Ambient. Centre d’Iniciatives per a la Producció Neta. 1999. ISBN: 84-393-5061-9.
- NOYES, R.(ed.). Pollution Prevention Technology Handbook. Noyes Publications, 1992. ISBN: 0-8155-1311
- FIKSEL, J. Ingeniería de Diseño Medioambiental. DfE. Desarrollo Integral de Productos y Procesos Ecoeficientes. McGraw-Hill, 1996. ISBN: 84-481-0752-7.
- Internet.
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Tecnologia del Medi Ambient.
|
|