Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
AC3 |
La realització d’estudis i d’assessorament relatiu a la funcionalitat d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
AC6 |
La preparació de propostes de recerca aplicada, la realització de recerques bibliogràfiques aprofundides, la realització d’experimentació i l’elaboració de conclusions i preparació d’informes |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
La modelització de sistemes complexos amb reacció química, incloent sistemes catalítics heterogenis i homogenis |
|
Recerca |
|
AR1 |
La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D |
|
AR2 |
L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
Objectius |
Competències |
Conèixer i entendre el principis bàsics en catàlisi.
|
AC6
|
BC2 BC4
|
|
Conèixer que és un catalitzador i els diferents tipus de catalitzadors.
|
AC6 AR2 AR6
|
BC1 BC2 BC6
|
CC1
|
Saber relacionar les propietats dels materials catalítics amb la estructura microscòpica del material, l’estructura atòmica i els seus enllaços químics.
|
AC6 AR1 AR2 AR6
|
BC2 BC4 BC13
|
|
Conèixer aspectes quantitatius en catàlisi i relacionar-los amb les fases actives dels catalitzadors.
|
AC6 AR1 AR2 AR3 AR6
|
BC1 BC2 BC6
|
|
Conèixer els diferents tipus de materials catalítics i la seva aplicació a processo industrials, de química fina i medioambiental.
|
AC1 AC3 AP4 AR5 AR6
|
BC6 BC8 BC13
|
CC1
|
Tema |
Subtema |
1. |
Fundamentals: What is catalysis?. Basic principles of catalysis.
1 Chemical thermodynamics.
2 Chemical kinetics.
3 A definition of catalysis.
4 Implications of the definition of catalysis.
5 Classification of catalytic systems.
6 The reactive interface.
7 The effect of surface structure.
8 Changing the reactivity of catalytic surfaces.
|
2. |
Practicalities: What is a catalyst?
9 The descriptive chemistry of heterogeneous catalysis.
10 Quantitative aspects of adsorption and catalysis.
11 Catalytic Materials and their preparation.
12 Catalytic activity and selectivity.
13 Measurement of catalytic properties.
14 Characterization of catalysts.
|
3. |
Applications: catalysis for the benefit of humans.
15 Raw materials and their preparation.
16 Catalysis for environmental protection.
17 Catalysis in everyday life.
18 Catalysis for the future.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de la càtalisi i la seva aplicació |
Sessió Magistral |
Introduir els conceptes fonamentals de catàlisi |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
relacionats amb la catàlisi i que permetrà a l'alumne un millor aprenentatge |
Presentacions / exposicions |
a realitzar pels alumnes i permetrà conèixer el grau d'aprenentatge assolit per l'alumne |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Permetrà resoldre dubtes d'una forma més eficaç |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
30% |
Presentacions / exposicions |
Presentació individual d’un tema de catàlisi aplicada. |
35% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova individual. |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
M. Bowker, The basis and applications of heterogeneous catalysis, Oxford University Press, Oxford, 1998.
|
|
Complementària |
|
- G.C.Bond; Heterogeneous catalysis: Principles and applications. Oxford University Press,1987.
- I.M. Campbell; Catalysis at surfaces; Chapman and Hall 1988.
- G.A. Somorjai; Introduction to surface chemistry and catalysis, Wiley 1994.
- J. M. Thomas and W.J. Thomas, Principles and practice of heterogeneous catalysis, VCH,1997.
- R.A. van Santen and J. W. Niemantsverdriet, Chemical Kinetics and Catalysis, Plenum 1995.
- Revistes científiques.
|
|