Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
Professional |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
Objectives |
Competences |
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat al laboratori (disseny d'experiments, superfícies de resposta).
|
|
|
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a la fase de producció (control estadístic de procés).
|
|
|
|
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a l'inspecció del producte acabat (control de recepció).
|
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1- Conceptes bàsics d'estadística: intervals de confiança, contrastos d'hipòtesis, anàlisi de la variància. |
|
2- Eines bàsiques per a la millora de la qualitat: plantilles, histogrames, diagrames de Pareto, causa-efecte, bivariants i estratificació. |
|
3- Disseny d'experiments: dos factors amb interacció, dissenys 2k, dissenys factorials fraccionats. |
|
4- Superfícies de resposta: aproximació lineal i quadràtica a les condicions òptimes, camí de màxim ascens, mapes de contorns. |
|
5- Control estadístic de procés: concepte de procés sota control, gràfics de control; control estadístic de processos per variables, per atributs i per nombre de defectes. |
|
6- Control de recepció: control simple per atributs, plans de mostreig, plans de control rectificatiu. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0 |
0 |
0 |
|
Lecture |
|
0 |
0 |
0 |
Problem solving, exercises |
|
0 |
0 |
0 |
Project proposal |
|
0 |
0 |
0 |
|
Personal tuition |
|
0 |
0 |
0 |
|
Practical tests |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. |
Lecture |
Exposició a classe, amb transparències o amb ordinador, dels temes de l’assignatura. |
Problem solving, exercises |
Resolució i lliurament, per part dels alumnes, a cada classe d'algun exercici senzill referent al que s'ha explicat en aquella classe. |
Project proposal |
|
|
Description |
Weight |
Project proposal |
|
25% |
Practical tests |
Prova parcial (25%).
Prova final (50%). |
75% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
PRAT, A.; TORT-MARTORELL, X.; GRIMA, P.; POZUETA, L., Métodos Estadísticos. Control y Mejora de la Calidad., Ed. UPC, 1997.
|
|
Complementary |
|
-
BOX, G. E. P.; HUNTER, W. G.; HUNTER, J. S. Estadística para investigadores. Ed. Reverté, 1989.
-
MONTGOMERY, C. Introduction to Statistical Quality Control. 2a ed. Wiley, 1996.
-
PEÑA, D. Estadística: modelos y métodos. Vol. I i II. Ed. Alianza, 1989. |
|