IDENTIFYING DATA 2008_09
Subject Code 205142245
Study programme
Enginyeria Química i de Processos (2006)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optional Only annual
Language
Department Enginyeria Química
Coordinator
FONT CAPAFONS, JOSÉ
E-mail jose.font@urv.cat
monica.blanco@urv.cat
Lecturers
FONT CAPAFONS, JOSÉ
BLANCO ABELLAN, MONICA
Web
General description and relevant information Aprendre les tècniques de millora de la qualitat al laboratori, a la fase de producció i a l'inspecció del producte acabat.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  Professional
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat al laboratori (disseny d'experiments, superfícies de resposta).
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a la fase de producció (control estadístic de procés).
Aprendre les tècniques de millora de la qualitat a l'inspecció del producte acabat (control de recepció).

Contents
Topic Sub-topic
1- Conceptes bàsics d'estadística: intervals de confiança, contrastos d'hipòtesis, anàlisi de la variància.
2- Eines bàsiques per a la millora de la qualitat: plantilles, histogrames, diagrames de Pareto, causa-efecte, bivariants i estratificació.
3- Disseny d'experiments: dos factors amb interacció, dissenys 2k, dissenys factorials fraccionats.
4- Superfícies de resposta: aproximació lineal i quadràtica a les condicions òptimes, camí de màxim ascens, mapes de contorns.
5- Control estadístic de procés: concepte de procés sota control, gràfics de control; control estadístic de processos per variables, per atributs i per nombre de defectes.
6- Control de recepció: control simple per atributs, plans de mostreig, plans de control rectificatiu.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
0 0 0
 
Lecture
0 0 0
Problem solving, exercises
0 0 0
Project proposal
0 0 0
 
Personal tuition
0 0 0
 
Practical tests
0 0 0
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura.
Lecture Exposició a classe, amb transparències o amb ordinador, dels temes de l’assignatura.
Problem solving, exercises Resolució i lliurament, per part dels alumnes, a cada classe d'algun exercici senzill referent al que s'ha explicat en aquella classe.
Project proposal

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Weight
Project proposal 25%
Practical tests Prova parcial (25%).

Prova final (50%).
75%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic PRAT, A.; TORT-MARTORELL, X.; GRIMA, P.; POZUETA, L., Métodos Estadísticos. Control y Mejora de la Calidad., Ed. UPC, 1997.

 

Complementary
  • BOX, G. E. P.; HUNTER, W. G.; HUNTER, J. S. Estadística para investigadores. Ed. Reverté, 1989.
  • MONTGOMERY, C. Introduction to Statistical Quality Control. 2a ed. Wiley, 1996.
  • PEÑA, D. Estadística: modelos y métodos. Vol. I i II. Ed. Alianza, 1989.
Recommendations