DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) EDUCACIÓ FÍSICA EN ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS Codi 11091008
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 2 2.5 Troncal Primer Segon
Impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
VISCARRO TOMÁS, MARIA ISABEL
Adreça electrònica isabel.viscarro@urv.cat
Professors/es
VISCARRO TOMÁS, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant Tracta els conceptes i terminologia bàsica de l’àmbit de l’educació física per tal de tenir un marc general per poder fonamentar les propostes d’activitat corporal adaptades a les diverses deficiències per tal d’afavorir la integració de l’alumnat amb NEE
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Bloc I Educació física i necessitats educatives especials
- Aproximació conceptual, evolució, definicions.
- Educació física en l'educació especial.
- Objectius generals de l’Educació Física
- Blocs de continguts de l’àrea d’educació física a l’Educació Primària.
Bloc II Desenvolupament dels continguts motrius i psicomotrius i les possibles alteracions
- - Habilitats motrius bàsiques
- - Esquema corporal i lateralitat
- - Organització de l’espai i del temps
Bloc III Les adaptacions curriculars a l’àrea d’educació física.
- Les adaptacions al currículum escolar
- Característiques generals
- Característiques i suggeriments específics per a persones amb deficiència mental
- Característiques i suggeriments específics per a persones amb deficiències sensorials: visuals i auditives.
- Característiques i suggeriments específics per a persones amb deficiència motòrica
Bloc IV L’educació psicomotriu com a model didàctic d’intervenció en l’àmbit de l’educació especial
- Educació psicomotriu vivenciada.
- L’espai i la distribució del material a la sala de psicomotricitat.
- El joc en l’educació psicomotriu
- L’educació psicomotriu com a proposta educativa en les persones amb dèficit
- Pautes d’observació
Bloc V El joc i esport adaptat
- Programació de jocs psicomotors adaptats.
- Els esports adaptats

Atenció personalitzada
Descripció
L’alumnat pot passar a consultar dubtes al despatx 3-16 VG dins l’horari d’atenció a alumnes

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica RIOS, M.; BLANCO, A.; BONANY, T., Actividad física adaptada. El juego y los alumnos con discapacidad, 2003 4ª ed., Paidotribo
POINTER, B., Actividades motrices para niños y niñas con necesidades especiales, 2001 2ª ed, Narcea
SOTO ROSALES, A (ed), Educación física en niños con necesidades educativas especiales, 1996, Universidad de Huelva
TORO, S. y ZARCO, J.A., Educación física para niños y niñas con necesidades educativas especiales, 1998, Aljibe
LLORCA, M. y SÁNCHEZ, J., Psicomotricidad y necesidades educativas especiales, 2003, Aljibe
ARRÁEZ, J.M., Teoría y praxis de las adaptaciones curriculares en la educación física, 1998, Aljibe

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent