DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) EL MEDI NATURAL I LA SEVA DIDÀCTICA Codi 11111021
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4.5 3 1.5 Troncal Segon Primer
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
LLORACH GARCIA, JOSEP MARIA
Adreça electrònica josepmaria.llorach@urv.cat
Professors/es
LLORACH GARCIA, JOSEP MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Coneixement del medi natural més proper i adequat per als nens d'infantil i el seu tractament didàctic

Competències
Codi  
A16 Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural.
A24 Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure l'aprenentatge a través d'activitats amb sentit per a l'alumne d'aquestes edats.
A42 Conèixer la diversitat de recursos didàctics concrets, tant a l'aula com externs, per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències i als criteris per decidir com i quan utilitzar-los i adaptar-los a la diversitat dels alumnes i situacions
A47 Conèixer els continguts que s'han d'ensenyar i la seva singularitat espistemològica i l'especifitat de la seva didàctica
B1 Aprendre a aprendre.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B8 Sensibilitzar-se pels temes vinculats amb el medi ambient.
B13 Tenir capacitat d'organització i planificació
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer el medi natural proper al nen pre-escolar. Valorar com un aspecte important el fet que el futur mestre d'educació infantil ha de conèixer aquests aspectes del medi natural que puguin ser útils a l'hora de treballar l'àrea de descoberta de l'entorn natural. A47
B8
Reflexionar al voltant de la didàctica del medi natural de cara a elaborar i portar a la pràctica unitats de programació referents a continguts pròpis de l'àrea de descoberta de l'entorn A16
A24
A42
B1
B4
B13
C5

Continguts
Tema Subtema
Activitats en el mateix medi natural Conèixer diversos entorns naturals propers al centre escolar.
Observar els elements de la natura (món animal, món vegeta).
Tenir present el medi natural on passen coses.
Recollir elements de la natura.
Activitats dins la classe. Treballar amb els elements del medi portats a l'aula.
Considerar les estacions de l'any com a veritables eixos estructurals dels aprenentatges infantils (material per treballar les estacions, elaborar el conte de tardor, hivern, primavera, estiu).
Tenir idees sobre la taula de natura escolar.
Activitats d'Educació Ambiental. Aprofitar alguns coneixements sobre el medi per incidir en el procés de formació sòcio-ecològica de tot individu.
Activitats en centres i equipaments Cinèixer diversos centres i equipaments que poden ser útils al mestre a l'hora de planificar el treball escolar en l'area de descoberta de l'entorn.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent