DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) FORMACIÓ RÍTMICA I DANSA Codi 11121011
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Troncal Primer Segon
Impartició
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Adreça electrònica mariarosa.tamarit@urv.cat
Professors/es
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Web
Descripció general i informació rellevant L’assignatura vol ser una iniciació al llenguatge corporal basada en la coordinació rítmica, motriu i musical. Es treballarà el fet rítmic com a generador de música i moviment i es mirarà d’assolir un bon repertori de danses que puguin ser aplicades a l’escola.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Introducció: ritme i moviment Activitat introductòria de caràcter teòric que voldrà fer prendre consciència de l’essencial identificació de ritme i moviment, a partir de les seves arrels etimològiques i de les teories dels diferents autors que han experimentat amb la rítmica i la dansa.
El cos, generador de moviment Exercicis de consciència corporal com a pas previ per a generar improvisacions rítmiques en grup acompanyades de moviment.
Aprenentatges bàsics per a la dansa. Seqüències d’exercicis bàsics per iniciar-se en el sentit de l’equilibri, la bellesa de l’expressió dels braços i la coordinació motriu.
Lectura rítmica Diverses propostes d’obstinats rítmics i lectura de partitures que continguin les figures rítmiques com hemiòlies, símcopes, contratemps i polirrítmies diverses.
Repertori Pràctica d’aprenentatge de danses catalanes i d’arreu, proposades per la professora i pels alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció
El professor disposa d’un espai setmanal d’atenció a l’alumne. Tot i que l’horari s’estableix a principi de curs, es recomana enviar un correu electrònic per concertar entrevistes. Dins l’aula, les correccions dels exercicis es faran de forma individualitzada.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica OAN SERRA, PERE GODALL,QUIM SERRA I CESC FRANQUESA, “El Galop” Danses catalanes i jocs dansats, . Enregistrament VHS, Barcelona 1995

Complementària I. STRAVINSKY, La consagració de la Primavera, ,
S. PROKOFIEW, Romeu i Julieta, ,
B. CALAIS, “Anatomía para el movimiento”, ,
M. FELDENKREIS, “Autoconciencia por el movimiento”, ,
R. LABAN, “Danza educativa moderna”, ,
MARIA FUX, “Danza, experiencia de vida”, ,
D. DENIS, “El cuerpo enseñado”, ,
J. BARIL, “La danza moderna”, ,
P. OSSONA, “La educación por la danza. Enfoque metodológico”, ,
J. CHOQUE, “Yoga y expresión corporal para niños y adolescentes”, ,

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent