DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) EDUCACIÓ FÍSICA I LA SEVA DIDÀCTICA I Codi 11131009
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GIMENO MARTIN, SATURNINO
Adreça electrònica saturnino.gimeno@urv.cat
Professors/es
GIMENO MARTIN, SATURNINO
Web
Descripció general i informació rellevant Estudi dels principis de l' entrenament esportiu i del treball espcífic de les qualitats físiques bàsiques.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Bloc I BASES TEÒRIQUES DE L´EDUCACIÓ fÍSICA T.1.-L´Educació física i els seus fins: aproximació conceptual.
T.2.- Bases biológiques i fisiològiques de l´activitat física.
T.3.- Fonaments bàsics de l´aprenen-
tatge i desenvolupament motor.
Bloc II.L´ÀREA DE L´EDUCACIÓ FÍSICA EN L´EDUCACIÓ PRIMARIA. T.4.- Contol i consciència corporal.
T.5.- Utilització de capacitats condicionals.
T.6.- Expressió corporal i dramatització.
T.7.- Execució de habilitats coordinatives.
T.8.- Realització de jocs.
Bloc III. ELS CONTINGUTS CURRICULARS DE L´EDUCACIÓ FÍSICA. T.9.- Marc Institucional.
- PrimerNivell de concreció(DCB)
- Segon Nivell de cocreció(PCC/PEC)
- Tercer Nivell de concreci(UD "UP")
T.10.-Els objectius en Educació física
(categorització, formulatció i
planificació)
Bloc IV. DIDÀCTICA APLICADA A L´EDUCACIÓ FÍSICA T.11.- El prcés d´apreentatge en Educació física( Aspctes metodològics en la ensenyança de l´Educació física)
T.12.- La sessió d´Educació física
12.1. L´organització espaial i
material per a la pràctica.
12.2. La taca en Educació física.
T.13.-Estratègies i estils d´ensenyança
T.14.-L´avaluació en Educació física.
T.15.Altres aspectes relacionats amb l´ensenyament de l´Educació física.
- El Departamend´Educació física
- Les Activitats físiques extraescolars
- Els temes transversals i l´Educació física


Atenció personalitzada
Descripció
Com a reforç a l' ensenyament-aprenentatge, es farà una atenció personalit zada individual a l' hrari de tutoria i també previ acord es faran tutories en petits grups.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es pactarà una prova de conjunt feta per resoldre un supòsit de possible aplicació a les classes d'educació física a l'ensenyament de primària.


Fonts d'informació
Bàsica Ainscow, M. et al., Hacia escuelas eficaces para todos . Manual de formación para equipos docentes, 2001, Madrid. Narcea
Blandez, J., Investigación acción: un reto para el profesorado, 1996, Barcelona : INDE
Alonso, M y Pedro, M., La Educación Física y su Didáctica, 1993, Madrid: PublicacionesICCE
Blandez. J., La investigación accion : un reto para el profesorado, 1996, Barcelona: INDE.
Beltrán,J.M., Aplicación didáctica de juegos de educación física, 1999, Castellón:Universitat Jaume I.
Bravo Berrocal, R.et. alt., El juego:medio educativo y de aplicación a los bloques de contenido., 1999, Málaga:Algibe
Carranza, M ; Mora. J.M., Educación física y valores: educando en un mundo complejo, 31 propuestas para centros escolares., 2003, Barcelona : Gró
Contreras, R.O., Didáctica de la Educación Física, Barcelona : INDE,
Contreras, R.O., Didáctica de la Educación Física, Barcelona : INDE,
Díaz Lucea, J., El Curriculum de la Educación Física en la Reforma Educativa., 1994, Barcelona : INDE
Fernández Río, J., Aprendizaje cooperativo en el aula de Educación física. Análisis comparativo con otros sistemas de enseñanza y aprendizaje., 2003, Valladolid : La Peonza Publicaciones.
Fraile, A., Didáctica de la Educación Física. Una perpectiva cítica y transversal., 2004b, Madrid : Biblioteca Nueva.
Gimeno, S./Pérez, C. /Vizuete, M., Educació física i la seva ddidàctica, 2000, Tarragona : URV, Servei Lingüistic
Lleixà, T./ Soler, S., Actividad física y deportes en sociedades multiculturales. ¿Integración o Segregación?, 2003, Barcelona : ICE Horsori
Mosston, M: / Ashworth, S., La enseñanza de la Educación Física : la reforma de los estilos., 1993, Barcelona Hispano - Europea.
Ríos, M, et al., El juego y los alumnos con discapacidad., 1999, Barcelona : Paidotribo
Salvador Matas, F., Didáctica de la Educación Especial., 1999, Málaga : Algibe
Romero, C. / Linares, D. /de la Torre, E., Estratégias metodológicas para el aprendizaje de los contenidos de la Educación Física escolar., 1996, Granada. PROMECO, Universidad de Granada.
Sanchez Bañuelos, F.( Coord.), Didáctica de la Educación Física para Primaria., 2002, PEARSON EDUCACÖN, S. A.
INEF Catalunya, Apunts d' Educació física., ,
, Revista de Educación Física . Renovación de Teoria y Práctica,EPS., ,
http: // www.askesis.arrakis.es, WEBS: Ásquesis, ,
http://www.mec.es/csd/, Consejo Superior de Deportes, ,

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent