Codi |
|
A1 |
Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent. |
Objectius |
Competències |
trcrxcrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr |
A1
|
|
|
Tema |
Subtema |
Lectura exploratòria |
Text de Le Point, nº 1000, 1991 "La politique. Le livre, une étape obligatoire de l'ascension politique".
Els indicis externs per la comprensió. El paratexte.
Construcció del significat global. |
Els matisos dins de les paraules |
Text de Madame Bovary de G. Flaubert.
Propietats gramaticals.
Propietats demàntiques. |
Temes i camps lexicals |
Text de l'avare de Molière.
Nocions de camp lexical.
Del camp lexical a l'idea. |
Les marques de l'afectivitat |
Text de Le testament de F. Villon.
Marques del juici personal.
Sentit propi.
Conotacions.
Emocions. |
Anàlisi de l'enunciació |
Article de la revista Sciences humaines, nº 82, 1998 "De la distinction au plaisir".
La funció del contexte per l'anàlisi del text.
La relació del autor amb el lector a través del text.
Els paramètres de la comunicació per la comprensió d'un text. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Mercandiers-Colars, C. Analyse littéraire. Paris, Armand Colin, 2005.
Calas, F. ; Charbonneau, D. Méthodologie du commentaire stylistique. Paris, Armand Colin, 2005.
Sancier Chateau, Anne. Analyses stylistiques. Paris, Armand Colin, 2005.
Argot Dutard, F. La linguistique littéraire. Paris, Armand Colin, 2005. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|