Tema |
Subtema |
BLOC 1: Introducció |
1.1. Ètica i Moral.
1.2. Els valors morals: funció social i tipus de valors morals. |
BLOC 2: Desenvolupament Moral |
2.1. El desenvolupament moral com a contingut del desenvolupament sociafectiu.
2.2. Concepcions psicològiques del desenvolupament moral.
2.3. El procés de desenvolupamenmt moral durant les etapes d'educació infantil i primària. |
BLOC 3: Educació Moral |
3.1. L'educació moral durant l'etapa d'educació infantil i primària. Transversalitat.
3.2. Criteris per afavorir la construccíó significativa dels valors durant aquestes etapes.
3.3. Estrategies, materials i activitats per l'educació moral. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
7 |
12 |
Tècnica del dilema |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
7 |
20 |
27 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats que permeten un primer apropament als continguts de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions que tenen l'objectiu de presentar als alumnes de forma ordenada els aspectes tèorics en relació als estadis de desenvolupament moral i a l'educació en valors. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exploració de pàgines web que permeten treballar continguts morals a l'escola. |
Tècnica del dilema |
Presentació de dilemes morals per debatre en grup aspectes ètics d'interès per l'assignatura. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Tècnica del dilema |
|
Descripció |
L'objectiu de l'atenció personalitzada és poder seguir de prop el seguiment de l'alumne a l'assignatura, proporcionant la orientació que necessiti pen el seu procés d'aprenentatge, i posant a l'abast les eines i indicacions més convenients. Aquesta orientació personalitzada es realitzarà al llarg de tota l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Ampliació dels continguts impartits a les activitats introductòries a partir de la consulta bibliogràfica de llibres i revistes científiques. |
10% |
Sessió Magistral |
Ampliació dels continguts teòrics impartits a classe a partir de la consulta bibliogràfica de llibres i revistes científiques. |
20% |
Tècnica del dilema |
Realització d'activitats amb dilemes morals, per tal de reflexionar sobre aspectes ètics i per poder identificar l'estadi moral en què es troba una persona. |
30% |
Proves pràctiques |
Proposta d'activitats per treballar continguts morals a Educació Infantil i Educació Primària, i identificació dels contiguts morals transversals en aquestes dues especialitats. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria és equivalent a l'avaluació de la primera convocatòria. Els percentatges de les qualificacions de cada part són equivalents als de la primera convocatòria. |
Bàsica |
Anaut, L., Valores escolares y educación para la ciudadanía , Graó, 2002
Cid Fernández, X.M., Valores transversales en la práctica educativa , Síntesis, 2001
Carreras, Ll. et al., Como educar en valores. Materiales, textos, recursos y técnicas , Narcea, 1998
López, F. et al., Desarrollo afectivo y social , Pirámide, 1999
Traqvé, C. , El niño y sus valores , Desclée de Brouwer, 2002
Kohlberg, L.,Power, F.C. y Higgins, A., La Educación moral según Lawrence Kohlberg , Gedisa, 1997
Martínez, D. y Lariguet, G., Els Dilemes morals, UOC, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|