Codi |
|
A1 |
Conèixer i contextualitzar els sistemes educatius i formatius actuals en el context internacional i, especialment, en els països de la unió europea. |
A2 |
Conèixer els processos històrics dels sistemes, les professions i les institucions i/o organitzacions d’educació i formació. |
A3 |
Conèixer les bases teòriques i epistemològiques dels processos educatius i formatius. |
A4 |
Conèixer els fonaments i la metodologia d’avaluació, referida a programes, contextos, processos, productes, professionals, institucions i/o organitzacions i sistemes educatius. |
A6 |
Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà. |
A8 |
Conèixer els principis i fonaments d’atenció a la diversitat en educació. |
A11 |
Conèixer els mètodes i estratègies de la investigació educativa. |
A21 |
Dissenyar i desenvolupar processos d’investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments teòrics de l´Educació Comparada |
A1 A2 A3
|
B1
|
C3
|
Ser conscient de la problemàtica educativa del món d´avui, entenent les interrelacions que es donen amb els factors econòmics, polítics, històrics, culturals, etc |
A6 A8
|
B1 B3
|
C2
|
Conèixer les activitats que dintre del camp de l´educació porten a terme diferents organismes internacionals: UNESCO, CEDEFOP, EURYDICE, OFICINA INTERNACIONAL D´EDUCACIÓ, etc |
A2
|
B1
|
C2 C4
|
Saber aplicar el mètode comparatiu, així com analitzar, críticament, reformes i polítiques educatives que es dugui a terme en l´actualitat, tant en el seu conjunt com en aspectes específics |
A4 A11 A21
|
B2 B4 B5 B9
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Bloc temàtic 1 |
Naturalesa, evolució i metodologia de l´Educació Comparada
|
Bloc temàtic 2 |
Panoràmica Mundial de l´Educació
|
Bloc temàtic 3 |
Descripció de sistemes educatius i anàlisi comparatiu |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
10 |
30 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
2 |
6 |
Debats |
|
8 |
2 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
4 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
3 |
2 |
5 |
Treballs |
|
0 |
40 |
40 |
Estudis previs |
|
0 |
6 |
6 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura teòrica i pràctica. Descripció dels treballs i de la nova eina del Moodle a la matèria ( el 30% de l’assignatura serà virtural a través d’aquesta eina) |
Sessió Magistral |
-Classes magistrals per presentar cada tema (amb suport de power-point, textos, vídeos, etc.) |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Aprofitament d'alguna conferència o acte relacionat amb l'assignatura |
Debats |
Comentar i debatir noticies actuals sobre educació |
Presentacions / exposicions |
Exposició a través de les TIC del treball de recerca |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
-Activitats de reflexió i crítica sobre textos educatius actuals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
-Pràctiques a l’aula de TIC de recerca de l’educació a diferents països del món |
Treballs |
-Introducció a diferents metodologies de recerca comparada i posada en pràctica a través d’un treball comparatiu. |
Estudis previs |
Alguns temes és necessari fer un estudi previ a traves d'internet o biliogràfic |
Pràctiques a través de TIC |
-Pràctiques a l’aula de TIC de recerca de l’educació a diferents països del món
-Utilització de l’eina Moodle com a suport a la docència |
|
Presentacions / exposicions |
Debats |
Treballs |
|
Descripció |
Atenció al despatx en hores d'atenció o virtualment sempre que sigui necessri |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició a través de les TIC del treball de recerca |
20% |
Treballs |
Presentació a través del moodle del treball de recerca |
60% |
Altres |
Participació a l'aula i virtualment |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
ALTBACH, P.G. i KELLY, G.P. (1990): Nuevos enfoques en educación comparada. Madrid. Mondadori. CALATAYUD, R. (1992): Lecturas de Educación comparada. València. Universitat de València. COMISSIÓ DE LES COMUNITATS EUROPEES (1997): Las cifras claves de la educación de la Unión Europea. Luxemburgo. CORRAGIO, J.L. i TORRES, R.M. (1999): La educación según el Banco Mundial. Un análisis de sus propuestas. Madrid. Pedro Miño. DELORS, J. i altres (1996): Educació: hi ha un tresor amagat a dins. Centre UNESCO de Catalunya. EURYDICE (1996): Directores de centros docentes en la Unión Europea. Bruselas. Comisión Europea. EURYDICE (1997): Las cifras clave de la educación en la Unión Europea. Luxemburgo. EURYDICE (1997): Una década de reformas en la educación obligatoria de la Unión europea. Bruselas. Comisión Europea. FERRER, F. (1990): Educación Comparada. Fundamentos teóricos, metodología i modelos. Barcelona. PPU. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1991): Fundamentos de educación comparada. Madrid. Dykinson. GARCÍA GARRIDO, J.L. i altres (1992): Reformas e innovaciones educativas en el umbral del s. XXI: una prespectiva comparada. Madrid. UNED. GARCÍA GARRIDO, J.L (1992): Problemas mundiales de la educación. Madrid. Dykinson. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1993): Sistemas educativos de hoy. Madrid. Dykinson. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1994): Reformas educativas en Europa. Madrid. CC/ITE. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1996): Diccionario europeo de la educación. Madrid. Dykinson. GONZÁLEZ HERNÁNDEZ, A. (1996): La comparación en educación y lecturas de pedagogía comparada. Murcia. D.M. GROUX, D. I PORCHER, l. (1997): Le education comparée. París. Natan. LLORENT, V. (1999): Aproximación a la educación comparada desde la praxis investigadora. Sevilla. GIECSE. REVENTÓS, F. (1990): Metodología comparativa y pedagogía comaprada. Barcelona. Boixareu Univ. ROSSELLÓ, P. (1987): La teoria dels corrents educatius. Vic. Eumo. SCHRIEWER, J. i PEDRÓ, F. (1993): Manual d ela educación comparada v. II. Teorías, investigaciones, perspectivas. Barcelona. PPU UNESCO (1996): Informe mundial sobre la educación. Madrid. UNESCO/ Santillana. VELLOSO, A. I PEDRÓ, F. (1991): Manual de la educación comparada v. I. conceptos básicos. Barcelona. PPU. VALLS, R. (1998): Pedagogos comparatistas catalanes del siglo XX: Rosselló, Tusquests, Sanvisens. Una visión prospectiva. Barcelona. Universitat de Barcelona. VERGARA, J. (1997): Apuntes de la educación comparada. Pamplona. Newbook Ediciones. |
Complementària |
|
Al començament de curs es penjarà en el’espai moodle de l’assignatura una bibliografia extensa per l’alumne
Durant el curs es donaran diverses planes webs i articles actuals. |
|
Altres comentaris |
Els alumnes que regularment no poden assistir han de posar-se en contacte amb la professora per fer un itinerari alternatiu. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|