Codi |
|
A2 |
Conèixer els processos històrics dels sistemes, les professions i les institucions i/o organitzacions d’educació i formació. |
A6 |
Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà. |
A26 |
Dirigir i gestionar centres de producció i difusió de mitjans didàctics. |
A27 |
Realitzar la gestió professional dels recursos humans, materials i funcionals en entorns d’educació i formació. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
B10 |
Organització i planificació |
B11 |
Gestió de la informació |
B12 |
Capacitat de presa de decisions |
B14 |
Reconeixement i respecte a la diversitat i multiculturalitat |
B15 |
Habilitats interpersonals |
B16 |
Adaptació a situacions noves |
B17 |
Lideratge |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
Acotar històricament el significat del treball, describint les característiques principals que defineixen l'actual dinàmica de l'organització del treball |
A2
|
|
|
Conceptualitzar la cultura organitzacional i altres conceptes associats. |
A2 A6
|
B14 B15 B16
|
C3
|
Conèixer els principals elements de la comunicació interna d'una organització. |
A6 A26
|
B1 B2 B7 B15
|
C3
|
Identificar els elements o components en el clima organitzacional de una institució. |
A26 A27
|
B1 B2 B5 B7 B10 B11 B15
|
C3
|
Conèixer la funció directiva en el món de l'empresa. |
A26 A27
|
B12 B15 B17
|
C3
|
Conceptualitzar la formació en termes de mercat. |
A27
|
B3 B9
|
C3
|
Tema |
Subtema |
I. Context laboral i de la formació |
1. Treball: Sginificat i definicions.
2. Models teòrics de l'organització del treball. |
II.La cultura organitzacional |
3. Definició i conceptes claus de la cultura organitzacional.
4. Nivells, dimensions i components de la cultura organitzacional. |
III. La comunicació interna |
5. Comunicació i comunicació professional.
6. El valor de la comunicació interna.
7. El plan de comunicació interna. |
IV. El clima de les organitzacions |
8. Definicions i trascendència del clima organitzacional.
9. Components objectius i subjectius del clima organitzacional. |
V. Gestió de recursos humans |
10. Models de direcció.
11. Aprenentatge organitzacional i intel·ligència emocional. |
VI. Formació i Mercadotècnia |
12. Concepte de màrqueting.
13. El mercat de la formació en les organitzacions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
0 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
50 |
60 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
0 |
6 |
Treballs |
|
3 |
15 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Prendre contacte i recollir informació dels alumnes sobre coneixements previs de la matèria, interessos i motivació. |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura seguint els procesos d'aplicació didàctica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part de l'alumnat d'un tema de l'assignatura o treball prèvia presentació escrita |
Treballs |
Treball monogràfic sobre algun dels tòpics de la matèria tractada en la assignatura |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
Atenció i resolució de dubtes a l'alumnat, fent seguiment i orientació acadèmica i professional. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumnatr ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements. |
50% |
Presentacions / exposicions |
Són proves en les quals l'alumnat ha de presentar públicament com a resolt les activitats o problemes plantejats, o alguns temes o tòpics de la matèria tractada. |
20% |
Treballs |
Presentació per escrit d'un treball monogràfic sobre algun aspecte o tòpic dels continguts de l'assignatura. |
20% |
Altres |
Proves objectives de preguntes curtes d'autoavaluació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
|
1. BUCKLEY, R. y CAPLE, J. (1991): La formación. Teoría y práctica. Díaz de Santos. Madrid.
2. CHANG, R.Y. (1998): Cómo crear programas de formación de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
3. DISEÑO... (2000): Diseño de programas formativos. EPISE - Training Club - Gestión 2000. Barcelona.
4. FERRÁNDEZ, A. (1997b): “El papel del pedagogo y del formador en la empresa: la formación inicial y permanente”, en GAIRÍN, J. y FERRÁNDEZ, A., Planificación y gestión de instituciones de formación. Barcelona: Praxis. Pp. 343-354.
5. FERRÁNDEZ, A. Y GONZÁLEZ SOTO, A.P. (1992): “La programación del aprendizaje”, en FERRÁNDEZ, A. Y PUENTE, J.M. (dir.), Educación de Personas Adultas: Psicopedagogía y Microdidáctica, vol. 2. Diagrama. Zaragoza. Pp. 261-332.
6. GAN, F. y OTROS (1995): Manual de técnicas e instrumentos de formación en la empresa. Ediciones Apóstrofe. Barcelona.
7. GUINJOAN, M. Y RIERA, J.M. (2000): Instrumentos para la gestión de la formación continua con criterios de la calidad ISO 9000. Díaz de Santos. Barcelona.
8. GUPTA, K. (2000): Guía práctica para evaluar necesidades. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
9. KIRKPATRICK, D.L. (1999): Evaluación de Acciones Formativas: Los cuatro niveles. Training Club/Gestión 2000/Epise. Barcelona.
10. LE BOTERF, G. (2001): Ingeniería de las Competencias. Training Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona.
11. NECESIDADES... (2001): Necesidades de formación en la empresa. Training Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona.
12. ORGANIZACIÓN... (2000): Organización y seguimiento de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona.
13. PLANIFICACIÓN... (2000): Planificación de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona.
14. RODRÍGUEZ, J.L. Y MEDRANO, G. (1993): La formación en las organizaciones.
15. SOLÉ, F. y MIRABET, M. (1997): Guía para la formación en la empresa. Civitas. Madrid.
16. SPARHAWK, S. (1998): Cómo identificar las necesidades de formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
17. WADE, P.A. (1998ª): Cómo elaborar herramientas de aprendizaje de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
18. WADE, P.A. (1998b): Cómo medir el impacto de la formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
19. WILSON, J.B. (1998ª): Cómo aplicar técnicas de formación que garanticen el éxito. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.
20. WILSON, J.B. (1998b): Cómo diseñar un programa de formación que impacte los resultados. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. M |
Complementària |
|
1. BUCKLEY, R. y CAPLE, J. (1991): La formación. Teoría y práctica.
Díaz de Santos. Madrid. 2.
CHANG, R.Y.
(1998): Cómo crear programas de formación de alto impacto. Centro de
Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 3. DISEÑO... (2000): Diseño de programas formativos.
EPISE - Training Club -
Gestión 2000. Barcelona. 4.
FERRÁNDEZ,
A. (1997b): “El papel del pedagogo y del
formador en la empresa: la formación inicial y permanente”, en GAIRÍN, J. y
FERRÁNDEZ, A., Planificación y gestión de instituciones de formación.
Barcelona: Praxis. Pp. 343-354. 5.
FERRÁNDEZ,
A. Y GONZÁLEZ SOTO, A.P. (1992): “La programación del aprendizaje”, en FERRÁNDEZ, A. Y PUENTE, J.M.
(dir.), Educación de Personas Adultas: Psicopedagogía y Microdidáctica,
vol. 2. Diagrama. Zaragoza. Pp. 261-332. 6.
GAN, F. y OTROS
(1995): Manual de técnicas e instrumentos de formación en la empresa.
Ediciones Apóstrofe. Barcelona. 7.
GUINJOAN, M. Y
RIERA, J.M. (2000): Instrumentos para la gestión de la formación continua
con criterios de la calidad ISO 9000. Díaz de Santos. Barcelona. 8.
GUPTA, K.
(2000): Guía práctica para evaluar necesidades. Centro de Estudios Ramón
Areces, S.A. Madrid. 9.
KIRKPATRICK,
D.L. (1999): Evaluación de Acciones Formativas: Los cuatro niveles. Training Club/Gestión
2000/Epise. Barcelona. 10. LE BOTERF, G. (2001): Ingeniería de las
Competencias. Training
Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona. 11. NECESIDADES... (2001): Necesidades de formación
en la empresa. Training
Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona. 12. ORGANIZACIÓN... (2000): Organización y
seguimiento de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona. 13. PLANIFICACIÓN... (2000): Planificación de la
formación. EPISE/Training
Club/Gestión 2000. Barcelona. 14. RODRÍGUEZ, J.L. Y MEDRANO, G. (1993): La
formación en las organizaciones. 15. SOLÉ, F. y MIRABET, M. (1997): Guía para la
formación en la empresa. Civitas. Madrid. 16. SPARHAWK, S. (1998): Cómo identificar las
necesidades de formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 17. WADE, P.A. (1998ª): Cómo elaborar herramientas de
aprendizaje de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 18. WADE, P.A. (1998b): Cómo medir el impacto de la
formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 19.
WILSON, J.B. (1998ª): Cómo aplicar técnicas de formación que
garanticen el éxito. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 20. WILSON,
J.B. (1998b): Cómo diseñar un programa de formación que impacte los
resultados. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. M |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|