Codi |
|
A1 |
Coneixement de la història general (universal) i del territori (coneixement de la història nacional pròpia –segons Aneca-) |
A2 |
Coneixement de l’estructura diacrònica de la història |
A4 |
Coneixement de la història com a disciplina en construcció: s’ha de repensar |
A5 |
Consciència dels temes i problemàtiques objecte de debat historiogràfic: el que ens preocupa des de la contemporaneïtat o ha interessat en altres èpoques |
A6 |
Us, ordenació e interpretació de les fonts històriques |
A8 |
Coneixement de la història de la integració europea |
A9 |
Coneixement detallat d’un o més períodes específics del passat de la humanitat |
B1 |
Habilitat d’exposar de forma narrativa i oral –capacitat de comunicar-se oralment i utilitzar la terminologia o tècniques acceptades a la professió- |
B2 |
Coneixement de i habilitat per a usar els instruments de recopilació d’informació, tals com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius, i referències electròniques |
B3 |
Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua |
B5 |
Coneixement de i habilitat per a usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
B6 |
Capacitat analítica i crítica |
B10 |
Independència de judici |
B13 |
Raonament crític |
B15 |
Aprenentatge autònom |
B17 |
Motivació per la qualitat |
B18 |
Motivació pel rigor |
B20 |
Creativitat |
B25 |
Aplica pensament, crític, lògic i creatiu |
B26 |
Treballa de forma autònoma |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer detalladament l'art produït a Italia i a la resta d'Europa al llarg dels segles XVII i XVIII. |
A1 A2 A8 A9
|
B1 B2 B3 B5 B6 B10 B13 B15 B17 B18 B25 B26
|
C1 C2 C5
|
Saber fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies històrico-artístiques de l'art europeu del període cronològic que tractem.
|
A4 A5 A6 A9
|
B2 B5 B6 B10 B13 B15 B17 B18 B20 B25
|
C1 C2 C5
|
Ser responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tal de tenir una idea clara de l'evolució de la història de la cultura europea. |
A1 A2 A5 A9
|
B5 B6 B10 B13 B18 B25 B26
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
L'Art Barroc Italià |
L'arquitectura dels segle XVII i XVIII a Italia.
Escultura dels segles XVII i XVIII a Italia
Pintura dels segles XVII i XVIII a Italia |
L'art Barroc Francès |
Arquitectura francesa dels segles XVII i XVIII.
Pintura francesa dels segles XVII i XVIII.
Escultura francesa dels segles XVII i XVIII |
L'Art Barroc als Països Baixos i Alemania. |
La pintura flamenca dels segles XVII i XVIII
La pintura holandesa dels segles XVII i XVIII.
L'arquitectura als paisos Baixos als segles XVII i XVIII
Arquitectura i arts plàstiques als països germanics durant els segles XVII i XVIII. |
L'art Barroc Espanyol |
La pintura del segle d'Or
L'escultura espanyola dels segles XVII i XVIII
L'arquitectura espanyola dels segles XVII i XVIII
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
42 |
84 |
126 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
14 |
0 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició oral amb suport audiovisual dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Visitar museus, exposicions, monuments, etc. |
|
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Resolució de dubtes del contingut impartit a les classes. Tanmateix, orientació en la recerca bibliogràfica i metodològica. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
La primera prova serà escrita i tractarà de l'Art a Italia dels segles XVII i XVIII.
La segona prova serà escrita i versarà sobre l'Art de la resta d'Europa dels segles XVII i XVIII. |
50%
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Blunt, A., Arte y arquitectura en Francia 1500-1700, Cátedra, Madrid, 1977
Martín González, J.J., El artista en la sociedad española del siglo XVII, Cátedra, Madridm 1986
Checa,F., Moran, J.M., El barroco, Itsmo, Madrid, 1982
Fernandez Arenas, J.Bassegoda, B., El barroco en España (Fuentes y textos), Gustavo Gili, Barcelona, 1983
AA.VV., El barroco y el rococó, Alhambra, Madrid, 1980
Male, E., El barroco: Arte religioso del siglo XVII: Italia, Francia, España, Flandes, Encuentro, Madrid, 1985
Brown, J, Imagen e ideas en la pintura española del siglo XVII, Alianza, Madrid, 1980
Argan, G.C., La arquitectura barroca en Italia, Nueva Visión, Buenos Aires, 1960
Maravall, J.A., La cultura del barrocoAnálisis de una estructura histórica, Ariel, Barcelona, 1975
Argan, G.C., La Europa de las capitales, 1600-1700, Skira/Carroggio, Barcelona, 1964
Haskell, F., Patrones y pintores. Arte y sociedad en la Italia Barroca, Cátedra, Madrid, 1984
Argan, G.C., Renacimiento y Barroco, Akal, Madrid, 1987
Gállego, J., Visión y Símbolos en la pinturacespañola del siglo de Oro, Cátedra, Madrid, 1984
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ART BARROC ESPANYOL/12073205 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA MODERNA UNIVERSAL II/12071106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ART DEL RENAIXEMENT/12071005 | ART DEL RENAIXEMENT ESPANYOL/12073204 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|