Codi |
|
A2 |
Història i pensament de la disciplina geogràfica |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A9 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en la explicació dels processos socioterritorials. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A12 |
Explicar els processos de l’actualitat mediàtica. |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
A30 |
Oferir nous usos a sabers tradicionals. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Treball en equip. |
B15 |
Treball en un context internacional. |
B18 |
Raonament crític. |
B20 |
Aprenentatge autònom. |
B21 |
Adaptació a noves situacions. |
B24 |
Coneixement d’altres cultures i costums. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B30 |
Capacitat de treballs individuals. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d’un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Distingir el paper de la Climatologia Analítica actual en el context de la recerca global del clima |
A2 A30
|
B35
|
|
Distingir els diferents tipus d'informació climàtica |
A26
|
B11 B12 B15
|
C3
|
Utilitzar bibliografia científica |
A4 A16 A17 A23 A24 A27
|
B1 B3 B15 B18 B20 B27 B29 B30 B32 B33
|
C1 C3
|
Obtenir dades climàtiques |
A6 A10 A17 A24 A26 A27
|
B2 B3 B6 B10 B11 B12 B15 B29 B30 B33
|
C2
|
Calcular correctament els paràmetres descriptius de la variació espacial del clima |
A24
|
B8 B10 B28 B30 B33
|
|
Calcular correctament els paràmetres descriptius de la varietat temporal del clima |
A24
|
B8 B10 B28 B30 B33
|
|
Reflexionar sobre el caràcter global de la climatologia |
A12 A16 A17 A19 A20 A21 A23 A25 A26 A27 A28 A30
|
B4 B6 B13 B18 B27 B34 B35
|
C3 C5
|
Decidir l'aplicació de la tècnica més simple possible |
A16 A17 A19 A20 A21 A23 A24 A28
|
B2 B3 B4 B8 B9 B12 B18 B35
|
|
Distingir les tècniques adequades per l'anàlisi del clima |
A30
|
B18 B20 B21 B29
|
|
Aplicar una selecció de tècniques d'anàlisi |
A8 A9
|
B2 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B18 B28 B29 B33 B34
|
|
Sintetizar els resultats obtinguts |
|
B2 B8 B15 B24 B26 B27 B30
|
|
Ordenar mitjançant la seva plasmació numèrica els coneixements sobre els sistema climàtic adquirits en anteriors assignatures |
A30
|
B1 B8 B18 B20 B35
|
|
Verificar i ampliar mitjançant la seva aplicació els coneixements estadístics adquirits en anteriors assignatures |
A30
|
B1 B8 B18 B20 B28 B35
|
|
Manejar Hardware i software específic |
A8 A15 A24
|
B2 B12 B13 B15 B20 B28 B29 B30 B33 B34
|
|
Exposar els resultats obtinguts |
A12 A13 A24 A25
|
B3 B6 B8 B9 B30 B33
|
C5
|
Participar en discussions metodològiques sobre l'anàlisi del clima |
A12 A16 A17 A19 A20 A21 A23 A25 A26 A27 A28 A30
|
B4 B6 B13 B18 B27 B34 B35
|
C3 C5
|
Bàsica |
Von Stroch,H & Navarra,A (1995), Analisis of Climate Variability, Springer,
Brunet,M & Lopez (2001), Detecting and Modelling Regonal, Climate Change, Springer,
Aguilar,E., Auer,I., Brunet,M., Peterson,T.C., Wieringa,J, Guide lines on climat metadata and Homogenezition, World Meteorological Organization,Geneva,
Manly,B,J., (1994), multivariate Statical Methods, Chapman and Hall,
Von Stroch,H. et al (1999), Statical Analysis on Climate Reasearch, C.P.U,
Wilks, D.S (1995), StaticalMeth. in the Atmospheric Sciences, Academic,
Chatfield,C (1996), The Analisis of the Time Series, Chapman and Hall,
|
|
Complementària |
|
Es facilitara durant el curs. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |