Codi |
|
A2 |
Història i pensament de la disciplina geogràfica |
A4 |
Geografia física i medi ambient. |
A5 |
Ordenació del territori. |
A6 |
Mètodes d’informació geogràfica. |
A7 |
Metodologia i treball de camp. |
A8 |
Utilitzar la informació geogràfica com a instrument de interpretació del territori. |
A10 |
Relacionar i sintetitzar informació territorial transversal |
A13 |
Expressar informació cartogràficament. |
A14 |
Treball de camp i coneixements directes del territori. |
A15 |
Elaborar i interpretar informació estadística. |
A16 |
Conèixer, comprendre i interpretar el territori. |
A17 |
Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l’esfera social i humana. |
A18 |
Combinar un enfocament generalista amb un anàlisis especialitzat. |
A19 |
Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials |
A20 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions. |
A21 |
Comprendre les relacions espacials. |
A22 |
Analitzar i interpretar els paisatges. |
A23 |
Generar sensibilitat i interès per als temes territorials i ambientals. |
A24 |
Ordenar i sintetitzar informació. |
A25 |
Exposició i transmissió dels coneixements geogràfics. |
A26 |
Entendre els problemes de forma multidimensional. |
A27 |
Gestionar la complexitat. |
A28 |
Oferir explicacions senzilles a problemes complexos. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B4 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B5 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l’entorn laboral com a ciutadà. |
B7 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B8 |
Capacitat d’anàlisis i síntesis. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Coneixements d’informàtica relatius a l’àmbit d’estudi. |
B11 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Treball en un equip de caràcter interdisciplinari. |
B17 |
Reconeixement a la diversitat i a la multiculturalitat. |
B18 |
Raonament crític. |
B19 |
Compromís ètic. |
B21 |
Adaptació a noves situacions. |
B26 |
Motivació per la qualitat. |
B27 |
Sensibilitat vers el medi ambient. |
B28 |
Capacitat d’aplicar els coneixements a la pràctica. |
B29 |
Habilitats d’investigació. |
B31 |
Disseny i gestió de projectes. |
B32 |
Responsabilitat. |
B33 |
Actitud sistemàtica de cura i precisió en el treball |
B34 |
Capacitat d’adaptació als imprevistos. |
B35 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C2 |
Utilitzar com a usuaris les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Conèixer informació bàsica sobre la assignatura: estructura, criteris d'avaluació, desenvolupament de les classes |
A7
|
B9 B11
|
|
Coneixer els fonaments de la Teoria de Sistemes i la seva aplicació al medi. |
A2 A4 A26
|
B7 B8 B9
|
C5
|
Adquirir i distingir diferents metodologies de classificació del medi físic |
A4 A5 A7 A8 A14 A22
|
B7 B8 B9 B11
|
C2
|
Identificar i classificar els diferents components del medi físic |
A4 A7 A15 A16 A21 A24 A27
|
B7 B8 B9 B11 B12
|
|
Deduir i interpretar interrelacions entre els diferents subsistemes del medi |
A4 A7 A8 A15 A18 A24 A27 A28
|
B2 B4 B7 B8 B10 B11 B12 B18 B29 B35
|
C2
|
Captar la dimensió temporal i espacial dels processos ambientals |
A4 A8 A20 A21 A23 A25 A27
|
B1 B5 B7 B17 B18 B19 B21 B27 B32
|
C3 C5
|
Explicar, classificar i interpretar els elements ambientals d'un territori |
A4 A7 A8 A10 A16 A17 A27
|
B8 B10 B11 B28
|
C2
|
Classificar diferents tipus de medis |
A4 A7 A8 A10 A13 A15 A16 A17 A19 A20 A22 A24
|
B7 B8 B10 B11 B12 B17 B35
|
C2 C3
|
Adquirir i utilitzar tècniques de representació cartogràfica |
A6 A10 A13
|
B10 B11 B28 B33
|
C2
|
Compendre i interpretar la informació ambiental |
A4 A8 A16 A17 A20
|
B18 B19 B26 B27 B35
|
|
Coneixer, comparar i interpretar ricos ambiental |
A4 A8 A16 A17 A19
|
B8 B11 B12 B21 B27 B32
|
|
Evaluar el risc en els diferents subsistemes que conformen el medi |
A4 A7 A10 A16 A17 A18 A19
|
B7 B8 B12 B14 B29 B32 B34
|
|
Identificar i senyalar quantitativament i gràficament zones de risc |
A4 A6 A8 A13 A15 A22
|
B4 B6 B7 B11 B31
|
C2
|
Bàsica |
J. CADIÑANOS & G. MEAZA, Bases para una biogeografia aplicada: criterios y sistemas, Ed Geoforma,
J. L. PEÑA MONNÉ, Cartografia geomorfologica. basica y aplicada, Ed. Geoforma,
COBERTERA, E., Edafología aplicada, Cátedra, 1993
GUTIÉRREZ ELORZA, Mateo, Geomorfología climática, Omega, cop., 2001
BOLOS, M., Manual de la ciencia del paisaje, Masson, 1992
CHOW V. T. , MAIDMENT, D.R. & MAYS, L.W.,, Hidrología Aplicada, Ed. Mc Graw-Hill, 1994
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GEOGRAFIA FÍSICA I. GEOMORFOLOGIA/12091001 | GEOGRAFIA FÍSICA. BIOGEOGRAFIA/12091106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |