Tema |
Subtema |
I. Introducció conceptual |
1. Marginació social i òptica antropològica
2. La definició de la realitat com a problema
3. La construcció cultural de la marginació
4. Clarificació conceptual: marginació, exclusió, desviació, etc. |
II.Enfocaments teòrics |
1. Desviació social i anomia
2. Subcultures, etiquetament i carrera desviada
3. Constructivisme i control social |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
8 |
12 |
|
Seminaris |
|
10 |
20 |
30 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
16 |
32 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classes magistrals d'introducció a la temàtica |
Seminaris |
Discussió de situacions relacionades amb el tema |
Sessió Magistral |
Com s'ha dit, per introduïr el tema |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques d'anàlisi de contingut de diferents tipus de textos |
|
Seminaris |
Sessió Magistral |
Pràctiques a laboratoris |
|
Descripció |
Com sempre he fet, continuaré atenent personalitzadament als/les alumnes 2 cops per setmana en el periode lectiu |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Es valorarà el nivell de participació a partir de les lectures assenyalades i de les observacions fetes |
30% |
Sessió Magistral |
Es valorarà l'assistència i participació a classe |
40% |
Pràctiques a laboratoris |
Informes específics de cada pràctica |
20% |
Altres |
Seguiment de les lectures obligatòries per tema |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Clinard, M. (Comp.), Anomia y conducta desviada, Paidós, 1964
Peset, J.L., Ciencia y marginación, Grijalbo, 1983
Freilich, M. et al., Deviance: Anthropological Perspectives, Bergin and Garvey, 1991
Goffman, E., Estigma, Amorrortu, 1989
Becker, H., Los extraños. Sociología de la desviación, Tiempo Contemporáneo, 1964
San Román, T., Los muros de la separación, Siglo XXI, 1997
Douglas, M., Pureza y peligro, Siglo XXI, 1991
Cohen, A., Visiones de control social, PPU, 1988
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|