Codi |
|
A3 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A8 |
Coneixement dels mètodes del pensament creador i la seva aplicació al procés de comunicació publicitària: escoles, mètodes i tècniques. |
A9 |
Coneixement dels processos d’elaboració dels missatges publicitaris: mètodes, tècniques creatives i sistemes d’anàlisi de les campanyes |
A10 |
Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa |
A19 |
Capacitat i habilitat per a la creació i el desenvolupament d’elements gràfics, imatges, símbols o textos |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
-Que los alumnos conozcan las principales teorías cinematográficas y las sepan aplicar a cualquier tipo de producto audiovisual.
|
A3 A10 A19
|
B1 B2 B3
|
C3
|
-Que los alumnos se inicien en las prácticas de la crítica cinematográfica desde una base teórica fundamentada. |
A3 A8 A19
|
B1 B2 B3
|
C3
|
-Que los alumnos comprendan las relaciones institucionales que se establecen entre tres instituciones cinematográficas: la profesional, la crítica y la académica. |
A3 A9 A10
|
B10 B11
|
C3
|
Tema |
Subtema |
0-GLOSARIO INTRODUCTORIO: INFORMACIÓN, CRITICA, TEORIA Y ANÁLISIS, CONCEPTOS BÁSICOS A TENER EN CUENTA. |
|
I CRÍTICA CINEMATOGRÁFICA: APROXIMACIÓN PRÁCTICA Y ESTADO DE LA CUESTIÓN EN ESPAÑA |
|
II ELEMENTOS Y PARTES DEL ANÁLISIS FILMICO |
|
III APRENDER A VER OTROS CINES: |
1- El documental, una clasifición por modos. |
III APRENDER A VER OTROS CINES: |
2- El cine experimental: una posible clasificación histórico-teórica |
IV TEORÍAS DEL CINE |
1- Introducción |
IV TEORÍAS DEL CINE |
2- Teorías de la recepción. |
IV TEORÍAS DEL CINE |
3- Teorías de la enunciación |
IV TEORÍAS DEL CINE |
4- Teorías formalistas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
45 |
0 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
18 |
36 |
54 |
|
Proves de desenvolupament |
|
5.5 |
8 |
13.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels objectius de l'assignatura i la metodologia d'evaluació |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada sessió es plantejaren una serie de exercicis d'analisi adecuat al tema setmanal. |
|
Descripció |
Es fara un seguiment dels exercicis de critica cinematogràfica que faren els alumnes al llarg del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Analis de fragements de films segons les metodologies del temari |
entre 0 y 4 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Fins a 2 punts d'asistencia Fins a 4 punts de pràcitquesFins a 4 punts de prova final de desenvolupament.A més, per aprovar l'alumne a de tenir un minim de 2 punts a les pràctiques i a la prova de desenvolupament. |
Bàsica |
Altman, Rick , Los géneros cinematográficos, Paidos, Barcelona
Aumont, Jacques , Las teorias de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores, Paidos , Barcelona
Bazin, André , ¿Qué es el cine?, Rialp, Madrid
Casetti, Francesco , Como se analiza un film, Cátedra, Madrid
Casetti, Francesco , Teorías del cine, Catedra, Madrid
Castro de Paz, José Luis; Pérez Perucha, Julio; Zunzunegui, Santos, Historia(s) del cine español, Vía Lactea, A Coruña
Darley, Andrew , Cultura visual digital. Espectáculo y nuevos géneros en los medios de comunicación, Paidós, Barcelona
Dyer, Richard , Las estrellas cinematográficas. Historia, ideología, estética, Paidós, Barcelona
Jameson, Frederic , La estética geopolítica. Cine y espacio en el sistema mundial, Paidós, Barcelona
Jullier, Laurent , ¿Qué es una buena película?, Paidós, Barcelona
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, Barcelona
Mira, Alberto, Miradas insumisas. Gays y lesbianas en el cine, Egales, Madrid
Romaguera i Ramió Joaquim y Alsina Thevenet, Homero , Textos y manifiestos del cine, Cátedra, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL (RÀDIO I TV)/12111004 | HISTÒRIA DE LA COMUNICACIÓ/12111014 | HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12111205 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|