Codi |
|
A1 |
Coneixement de les tècniques de gestió de les empreses de comunicació, amb especial atenció per les publicitàries i de relacions públiques, així com de la gestió de les àrees funcionals de la comunicació corporativa i publicitària a les empreses públiques i privades: aspectes jurídics, fiscals i de relacions laborals; finançament i comptabilitat. |
A2 |
Coneixement teòric i pràctic dels departaments de comunicació de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seva direcció. En especial la gestió del coneixement i dels intangibles de l’empresa, i dels mercats i els productes financers. |
A3 |
Coneixement de les tècniques d’investigació i anàlisi de la naturalesa i les interelacions entre els subjectes de la comunicació publicitària: creatius, empreses, institucions, agències de publicitat i de relacions públiques, mitjans, suports i públics. Desenvolupament dels fonaments conceptuals de la direcció estratègica aplicats a la comunicació per objectius per a, des d’un plantejament metodològic, assistir als operadors que han de prendre decisions a la recerca d’eficàcia comunicativa. |
A5 |
Coneixement de l’estructura dels mitjans publicitaris: les seves característiques, tipologies i problemàtiques. |
A6 |
Coneixement tèoric i pràctic de l’anàlisi i la investigació d’audiències, així com de l’anàlisi, la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària |
A9 |
Coneixement dels processos d’elaboració dels missatges publicitaris: mètodes, tècniques creatives i sistemes d’anàlisi de les campanyes |
A10 |
Coneixement dels elements, les formes i els processos dels llenguatges publicitaris i d’altres formes de comunicació, utilitzant amb aquesta finalitat les llengües oficials de la Comunitat Autònoma i les estrangeres, especialment l’anglesa |
A13 |
Coneixement i estudi dels processos de màrketing relacional i les seves tasques específiques: posicionament, segmentació, procediments d’anàlisi i medició de l’eficàcia |
A17 |
Capacitat i habilitat per exercir les funcions que desenvolupa el departament de mitjans d’una agència i en major mesura les centrals de mitjans |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Donar a conèixer els procediments i instruments per a la recerca relacionada amb el màrqueting i en la comunicació. |
A1 A3 A9 A13
|
B1 B3 B7
|
C1 C2
|
Obtenir una visió general del procés d'investigació de màrqueting. |
A2 A6 A10 A13
|
B3 B7 B12
|
|
Proporcionar els coneixements necessaris que permetin, en cada cas, obtenir, de la font d'informació més adequada, la informació que es necessiti. |
A5 A9 A13 A17
|
B5 B8 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Tema Introductori. Marketing, comunicació i investigació |
Introducció |
Tema 1. Aspectes fonamentals de la investigació Comercial |
1.1. Introducció a la Investigació de Mercats
1.2. El procés d’investigació de Marcats
|
Tema 2. Aspectes fonamentals de la investigació Comercial
|
2.1. Fonts d’informació
2.2. Investigació Exploratòria: Mètodes Qualitatius
2.3. Investigació Descriptiva: Mètodes d’Enquesta
2.4. Investigació Causal: Experimentació
|
Tema 4. Investigació qualitativa |
4.1. Fonts d’informació qualitativa.
4.2. Grups de discussió.
4.3. Entrevista en profunditat.
4.4. Observació directa.
4.5. Interpretació de resultats i presa de decisions.
|
Tema 3. Investigació quantitativa
|
3.1. Fases de la investigació quantitativa i tipus d’investigacions.
3.2. Fonts de informació disponibles en el mercat.
3.3. Determinació de objectius i elaboració del qüestionari.
3.4. Selecció de la mostra i treball de camp.
3.5. Codificació, registre i tractament de les dades.
3.6. Elaboració de l’informe final.
|
Tema 5. Investigació de mercats aplicada a la comunicació (Publicitat & RRPP) |
5.1. Anàlisi del consumidor.
Usos i actituds
Anàlisi de motivacions
Posicionament i imatge de marca
Tipologies i estils de vida
Satisfacció dels clients
5.2. Efectivitat publicitària
Pretest publicitari
Postest de campanyes
Seguiment (tracking) de la publicitat.
Efectivitat promocional
5.3. Mitjans de comunicació
Audiència de mitjans
Efectivitat de mitjans
Anàlisis de formats i continguts
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
8 |
12 |
|
Presentacions / exposicions |
|
15 |
15 |
30 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
presentacions fetes pels alumnes |
Sessió Magistral |
desenvolupament del temari |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Al despatx del professor |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
pràctiques en grup que poden ser presentades o treballades a classe |
50 |
Sessió Magistral |
participacio a classe |
10 |
Proves objectives de tipus test |
exàmen |
40 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segona convocatoria l'examen sera sobre 100%. Constarà de preguntes sobre el contingut teòric i de desenvolupament pràctic |
Bàsica |
• TRESPALACIOS GUTIERREZ, J.A; VÁZQUEZ CASIELLES, RODOLFO; BELLO ACEBRÓN, L., Investigación de Mercados, Thomson,
professor, • Dossier/Recull d’articles i lectures preparats pels professor, ,
• MIQUEL, SALVADOR (ET AL.)., Investigación de Mercados, McGraw-Hill,,
• DIEZ DE CASTRO, E. & MARTIN ARMARIO, E. & SNACHEZ FRANCO, M., Comunicaciones de marketing, Pirámide,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|