Codi |
|
A7 |
Coneixement dels mètodes i les tècniques de màrketing específiques per a la presa de decisions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques, a les empreses i les institucions |
A21 |
Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa, tot afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B15 |
Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge |
Objectius |
Competències |
L'estudi del patrocini i el mecenatge com a tècniques de comunicació alternatives a la publicitat tradicional. Com treballen les empreses aquestes tècniques a l'hora d'exercir la seva RSC/RCE. |
A7 A21
|
B3 B5
|
|
Aprofundir en el concepte de RSC/RSE (responsabilitat social corporativa o d'empresa) i en la forma que l'exerceixen les empreses i les organitzacions mitjançant les tècniques del patrocini i el mecenatge en el context actual.
Es treballarà la captació de recursos com a font de finançament de les ONL. |
A21
|
B15
|
|
Tema |
Subtema |
1. Els conceptes de patrocini i mecenatge.
|
Significat i abast dels termes
Història i actualitat |
2. El patrocini i el mecenatge com a fons de finançament. |
El contracte de patrocini.
El conveni de col·laboració. |
3. Responsabilitat Social Corporativa o d'empresa: actualitat i legislació |
Organitzacions internacionals que treballen per la implementació de la RSC.
Imatge i reputació: Llibre Blanc de la RSC.
Pacte Mundial de la ONU per la RSC. |
4. El patrocini esportiu. |
Casos pràctics. |
5. El patrocini i el mecenatge en l’àmbit humanitari, social i cultural. Aspectes diferencials de les organitzacions de caire no lucratiu. |
La empresa tradicional com a contraposició a l'empresa del s.XXI.
Caraterístiques comunes i diferències. |
6. Les fundacions |
La culminació del mecenatge.
Característiques i tipus de fundacions.
|
7. La fiscalitat del patrocini i el mecenatge.
|
Alguns apunts bàsics. |
Elaboració d'un projecte de patrocini |
Guió bàsic de treball
Casos pràctics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Recollir informació del coneixement dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Activitats teòriques: sessions a classe de continguts i conferències de ponents reconeguts.
Activitats pràctiques: visites externes a empreses del territori de diversos àmbits per conèixer i analitzar les seves polítiques de patrocini i mecenatge.
Debats a classe i pràctiques TIC
Proves: preguntes curtes i orals a classe.
Atenció personalitzada a l'alumne |
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a classe, a les conferències i els exercicis i participació a l'aula representen el 60% de la nota final. El treball de grup representa el 40% de la nota final. L'examen final és obligatori per a tots aquell@s que no assoleixen aquests mínims. |
Bàsica |
, , ,
Manuel Palencia-Lefler, L'activitat professional de cercar recursos, Pleniluni, 2003
JL. Martínez y A. Simon y Agüero, La acción social en la empresa: el caso español y latinoamericano, Prentice-Hall Finantial Times - Madrid, 2003
Pere Clotas y Cierco, El patrocini empresarial, Col·lecció Seny i Rauxa. LID Editorial Empresarial. Barcelona, 2008
|
Parés i Maicas, M.(1994). La nueva filantropía y la comunicación social: mecenazgo, fundación y patrocinio. Col. Comunicación y RP. Barcelona: ESERP/UB.
Amado, J. De Andrés (1996). Mecenazgo y patrocinio: las claves del marketing del s.XXI. Madrid: Editmex.
Guardia, R. Y Renart, L. (1995). Estrategia competitiva y responsabilidad social. Barcelona: IESE.
Altarriba, Francesc Xavier (2001). Guia práctica del mecenazgo. Barcelona: Ediciones Mecalux.
Articles i altres. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|