DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) INTRODUCCIÓ I MÈTODES DE LITERATURA CATALANA COMPARADA Codi 12121207
Ensenyament
Filologia Catalana (2001)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
PENALBA SUAREZ, MARIA NIEVES
Adreça electrònica neus.penalba@urv.cat
Professors/es
PENALBA SUAREZ, MARIA NIEVES
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A3 Conèixer la història de la llengua, de la literatura i de la cultura catalanes
A10 Conèixer la realitat lingüística i cultural de l'entorn europeu
A11 Conèixer altres llengües i literatures
A12 Conèixer la metodologia de recerca en Història Cultural i Història Literària

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: Filosofia, Lingüística, Història de les Idees i de la Literatura, Filosofia, Sociologia i Antropologia. A10
A11
A12
Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat. A10
A11
Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius. A3
A11

Continguts
Tema Subtema
Introducció Què és la literatura comparada?
La construcció dels cànons nacionals La dignificació de les llengües vulgars
La literatura universal El concepte goethià de "Weltliteratur" o "literatura mundial"
Mètodes en literatura comparada Del positivisme a la "crisi de la literatura comparada"
Pràctiques comparatives L'avantguarda poètica catalana en relació les avantguardes europees: Joan Salvat Papasseit, J.V. Foix, Guillaume Apollinaire i la poesia visual futurista.

La influència de les avantguardes narratives (Joyce, Faulkner, Proust, Woolf) a les novel·les de Mercè Rodoreda.

Literatura concentracionària: Amat Piniella, Primo Levi, Jorge Semprún.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent