Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Conèixer els mitjans instrumentals aplicats a la Història de l’Art: gràfics, dibuix artístic i lineal, fotografia, imatge en moviment, informàtica, coneixements per a interpretar els anàlisis de tipus material de la obra d’art (físics, químics, informes de restauració). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
| B8 |
Sensibilització en temes medioambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col•lectiva utilitzant noves tecnologies
Aplicar les diferents tecnologies de la informació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col•lectiva utilitzant noves tecnologies
| | B7 |
Presentacions orals d'estudis o treballs de forma individual o col•lectiva utilitzant noves tecnologies
| | B8 |
Aplicar les diferents tecnologies de la informació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció a les Noves tecnologies aplicades a les ciències humanes: del cinzell al processador de textos |
|
2. La (re)cerca |
2.1. Biblioteques i catàlegs virtuals
2.2. Arxius i hemeroteques: documents-e, llibres-e, revistes-e i arxius-e
2.3. Les bases de dades
2.4. Diccionaris i enciclopèdies: termcat, viquipèdia i altres
2.5. Llocs i localitzacions a través de la xarxa: google earth i altres fonts
2.6. La memòria externa |
3.L’organització de les dades i la informació |
3.1. Organització de les bases de dades bibliogràfiques: refworks, endnote i altres
3.2. Organització de dades científiques |
4.La presentació de les dades |
4.1. els processadors de textos
4.2. els processadors d’imatges
4.3. els correctors de textos, diccionaris i altres eines
4.4. les presentacions orals amb suports tecnològics |
5. Normes del treball científic |
5.1. normes de publicació i normes de presentació de treballs
5.2. protecció de dades, registre d’imatges i altres lleis
5.3. Els perills del copiar/enganxar: plagis i altres paranys tecnològics |
6.El treball científic |
6.1. Discussions científiques en línia: skype i fòrums.
6.2. Conferències virtuals i treball en equip a través de la xarxa
6.3. Les correccions i revisions dels treballs
6.4. Compartir el coneixement científic: revistes, llibres, presentacions i blogs |
7.Noves tecnologies aplicades a l’historia de l’art, l'arqueologia i la historiografía |
7.1. Tècniques per l’estudi de l’historia de l’art
7.2. Tècniques de recuperació i estudi de restes arqueològiques
7.3. Tècniques per l'estudi de documents històrics
|
8. La Socialització del coneixement científic i la didàctica de les ciencies socials a traves de noves tecnologies |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
45 |
0 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
15 |
16 |
Treballs |
|
2 |
68 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts del curs, la planificació i avaluació incidint en la forma de treballar |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica als diferents continguts tractats en l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització dels treballs pràctics. Primer es farà una breu presentació de la pràctica i després de manera individual o en grup es realitzarà la pràctica. |
Presentacions / exposicions |
Presentació a l'aula dels treballs pràctics realitzats i del treball de curs |
Treballs |
Realització d'un dossier de pràctiques i un treball de curs |
Descripció |
L'atenció personalitzada es durà a terme durant sessions individuals o en grups per tal de discutir els objectius dels treballs |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització i lliurament d'un dossier de pràctiques |
35 |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral del treball |
10 |
Treballs |
|
Lliurament del treball |
30 |
Altres |
|
Prova practica |
25 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Umberto Eco, A paso de cangrejo, Debolsillo, 2004
, http://www.cervantesvirtual.com/, ,
, https://www.refworks.com, ,
, www.urv.cat, ,
, http://www.wdl.org/es/, ,
|
A més a més d'aquests recursos electrònics cada apartat del temari constarà amb diverses fonts d'informació |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|