Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès |
|
AC2 |
Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua |
|
AC3 |
Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Reflexionar acerca del proceso enseñanza-aprendizaje referido al nivel léxico. |
AC2 AC4
|
BC2
|
CC4
|
Revisar y analizar las distintas propuestas metodológicas en la enseñanza de idiomas y su particular incidencia en el estudio léxico, tanto en lo que concierne a la selección léxica como a su presentación y aplicación en el aula. |
AC1 AC2 AC3 AC4
|
BC2 BC6
|
CC4
|
Conseguir que el alumno maneje los criterios adecuados para la consecución de los objetivos léxicos, acordes con el plan curricular establecido y con los niveles del Marco Común Europeo, así como con los procedimientos didácticos y recursos estratégicos para su enseñanza y aprendizaje. |
AC3 AC5 AC7
|
BC1 BC2 BC4 BC14
|
CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
1. Aproximaciones metodológicas a la enseñanza del léxico
|
1.1. Métodos tradicionales
1.2. Métodos conductivistas
1.3. Métodos cognitivos y funcionales
|
2. Establecimiento de objetivos: la selección del léxico
|
2.1. Análisis de necesidades
2.2. ¿Qué léxico enseñar? |
3. Procedimientos didácticos en la enseñanza del léxico
|
3.1. Técnicas de presentación y amplicación del léxico
3.2. Tipos de actividades
|
4. Análisis de casos prácticos |
4.1. ¿Cómo es la práctica del léxico en la clase? |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
15 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases. |
Sessió Magistral |
Introducción téorica al tema objeto de la asignatura. |
Presentacions / exposicions |
Presentación por parte del alumnado de las actividades propuestas en clase. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de distintos casos prácticos relacionados con el temario, propuestos en clase. |
|
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Tutorización del alumnado a lo largo de la asignatura, encaminada a la presentación de los trabajos propuestos en clase. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Se tendrá en cuenta la asistencia regular a las sesiones |
20% |
Presentacions / exposicions |
Se evaluará la adecuación del trabajo presentado a los presupuestos teóricos de la asignatura |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
Se evaluará la participación activa del alumnado en las sesiones prácticas de la clase |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquellos que no hayan asistido, por razones justificadas, a las clases deberán someterse a un examen teórico, además de presentar las tareas propuestas en clase. |
Bàsica |
|
- La enseñanza del léxico en el aula de E/LE, Carabela, 56, SGEL.
- Morante, R. (2005) Modelos de actividades didácticas para el desarrollo léxico, Revista redELE, 4. [www.mec.es/redele/revista4/morante.shtml]
- Fernández-Barrientos, J. (1993) "El español como L2. Introducción a los modelos de estudio del léxico", ACN-ASELE III: 201-214.
- García Jerez, A.M. (2006). Procesos de formación de palabras: la derivación en la enseñanza de español como lengua extranjera, Universidad de Salamanca. [www.mec.es/redele/Biblioteca2006/AnaGJerez.shtml]
- Salazar García, V. (2004). "Acercamiento crítico a la selección objetiva de contenidos léxicos en la enseñanza de E/LE", Estudios de Lingüística, 18. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANÀLISI DE MATERIALS PER L'ENSENYAMENT D'E/LE/125232212 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/125232111 | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/125232112 | EL MARC COMÚ EUROPEU DE REFERÈNCIA PER A LES LLENGÜES/125232114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|