Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR4 |
Analitzar diverses manifestacions artístiques dels països de parla anglesa diferenciant entre els conceptes d’anàlisi i opinió |
|
AR10 |
Elaborar un discurs propi sobre la cultura als països de parla anglesa basat en el coneixement científic, el respecte a la diversitat política, cultural i personal, i la igualtat |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Recerca |
|
BR6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Recerca |
|
CR2 |
Gestionar la informació i el coneixement |
Objectius |
Competències |
In-depth study of the utopian/dystopian genre so that students get a comparative picture of its evolution, from its classical origins to the latest cinematographic trends. |
AR4 AR10
|
BR6
|
CR2
|
Tema |
Subtema |
1. Classical utopias |
Plato, More, Campanella, Bacon, the Garden of Eden, etc. |
2. The advent of mechanisation |
Erewhon, News from Nowhere, etc. |
3. Socialist utopias |
Looking Backward, Paris in the 20th Century, The Iron Heel, etc. |
4. Early feminist utopias and lost worlds |
Herland, The Lost World, etc. |
5. Early 20th century dystopias |
R.U.R. |
6. H.G. Wells |
Men Like Gods |
7. George Orwell |
Animal Farm |
8. Orwell and Zamyatin |
1984, We |
9. Isolated societies |
Globalia, Enamies of the System |
10. Short-term utopias |
Westworld |
11. Intentional utopias (?) |
The Village |
12. Happy malgré lui |
The Truman Show, Logan's run |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Seminaris |
|
11 |
22 |
33 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The teacher will provide a general introduction of the course, bearing in mind the number of students and their heterogeneity. |
Sessió Magistral |
The teacher will provide general introductions to some of the most relevant topics included in the syllabus. |
Seminaris |
Students will participate actively in practical classes. The discussions will be moderated by the teacher and will revolve around topics triggered by the readings and films dalt with in class |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Students may be asked to answer a topic question based on the reading assignments scheduled for each day. |
|
Descripció |
Students are welcome to use the teacher's visiting hours, which will be notified at the beginning of the term. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Students willbe asked to produce 3 short essays based on topics related to the utopian genre and its manifestations |
30%
30%
30% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Students will be asked to answer a topic question based on the pre-assigned readings at the beginning of each session |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Anthology of Reading Materials, ,
|
The Anthology of Reading Materials will be ready at the beginning of the term (Photocopy Shop). |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Class attendance is essential as this is a highly practical subject. Students who anticipate they are going to miss a class should contact the teacher before this happens.
Please notice that all the information included in this guide is tentative and may vary according to the number of students and the heterogeneity of the group. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|