DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) UTOPIAN DREAMS AND POLITICAL NIGHTMARES Codi 12605103
Ensenyament
Estudis Culturals en Llengua Anglesa, Textos i Contextos (2009)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR4 Analitzar diverses manifestacions artístiques dels països de parla anglesa diferenciant entre els conceptes d’anàlisi i opinió
  AR10 Elaborar un discurs propi sobre la cultura als països de parla anglesa basat en el coneixement científic, el respecte a la diversitat política, cultural i personal, i la igualtat
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Recerca
  CR2 Gestionar la informació i el coneixement

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
In-depth study of the utopian/dystopian genre so that students get a comparative picture of its evolution, from its classical origins to the latest cinematographic trends. AR4
AR10
BR6
CR2

Continguts
Tema Subtema
1. Classical utopias Plato, More, Campanella, Bacon, the Garden of Eden, etc.
2. The advent of mechanisation Erewhon, News from Nowhere, etc.
3. Socialist utopias Looking Backward, Paris in the 20th Century, The Iron Heel, etc.
4. Early feminist utopias and lost worlds Herland, The Lost World, etc.
5. Early 20th century dystopias R.U.R.
6. H.G. Wells Men Like Gods
7. George Orwell Animal Farm
8. Orwell and Zamyatin 1984, We
9. Isolated societies Globalia, Enamies of the System
10. Short-term utopias Westworld
11. Intentional utopias (?) The Village
12. Happy malgré lui The Truman Show, Logan's run

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Seminaris
11 22 33
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
5 5 10
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries The teacher will provide a general introduction of the course, bearing in mind the number of students and their heterogeneity.
Sessió Magistral The teacher will provide general introductions to some of the most relevant topics included in the syllabus.
Seminaris Students will participate actively in practical classes. The discussions will be moderated by the teacher and will revolve around topics triggered by the readings and films dalt with in class
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Students may be asked to answer a topic question based on the reading assignments scheduled for each day.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use the teacher's visiting hours, which will be notified at the beginning of the term.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Students willbe asked to produce 3 short essays based on topics related to the utopian genre and its manifestations 30%
30%
30%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Students will be asked to answer a topic question based on the pre-assigned readings at the beginning of each session 10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , Anthology of Reading Materials, ,

The Anthology of Reading Materials will be ready at the beginning of the term (Photocopy Shop).

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Class attendance is essential as this is a highly practical subject. Students who anticipate they are going to miss a class should contact the teacher before this happens. Please notice that all the information included in this guide is tentative and may vary according to the number of students and the heterogeneity of the group.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent