DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) GENDER REPRESENTATIONS IN CONTEMPORANY IRISH WRITING Codi 12605107
Ensenyament
Estudis Culturals en Llengua Anglesa, Textos i Contextos (2009)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Filologia Anglogermànica
Coordinador/a
ANDREU JIMÉNEZ, MARIA CRISTINA
Adreça electrònica cristina.andreu@urv.cat
Professors/es
ANDREU JIMÉNEZ, MARIA CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant This module will explore Irish literary writing’s deployment of gender representation and its engagement with gender politics, focusing on the past fifty years and attending to the genres of the novel, drama and poetry.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR3 Articular un discurs acadèmic coherent basat en l’anàlisi científic de les dades obtingudes
  AR4 Analitzar diverses manifestacions artístiques dels països de parla anglesa diferenciant entre els conceptes d’anàlisi i opinió
  AR8 Aplicar diferents models teòrics a l’anàlisi textual i contextual
  AR9 Valorar les sinèrgies que genera la multiculturalitat a les societats de parla anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguàrdia del camp d’estudi
  BR4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
  BR5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida en clau de lideratge
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Recerca

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AR3
AR4
AR8
AR9
BR3
BR4
BR5

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
6 12 18
 
Presentacions / exposicions
13 26 39
Treballs
3 15 18
Sessió Magistral
5 10 15
Seminaris
10 20 30
 
Atenció personalitzada
2 4 6
 
Proves objectives de preguntes curtes
8 16 24
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Presentacions / exposicions
Treballs
Sessió Magistral
Seminaris

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Treballs
Proves objectives de preguntes curtes
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions 25%
Treballs 20%
Seminaris 20%
Proves objectives de preguntes curtes 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Selina Guiness, The New Irish Poets, Bloodaxe, 2004
Eavan Boland, New Collected Poems, Carcanet , 2005
Robert Savage (ed.), Ireland in the New Century, Four Courts Press, 2006
Deirdre Madden, Authenticity, Faber, 2002
Marina Carr, The Mai, The Galery Press, 1998
McGahern, John, Amongst Women, Faber, 1990

Complementària Guiness, Selina, The New Irish Poets, Bloodaxe, 2004
Robert Savage (ed.), Ireland in the New Century, Four Courts Press, 2006
Eibhear Walshe, Sex, Nation and Dissent in Irish Writing, New YorK. St. Martin's, 1997

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent