Codi |
|
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A5 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors de la mateixa |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B8 |
Sensibilització amb els temes mediambientals. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Comprendre les relacions entre variables macroeconòmiques fonamentals |
A3
|
B2 B3
|
|
Analitzar l'evolució temporal de les variables econòmiques com a conseqüència de polítiques econòmiques i els seus efectes econòmics, socials i mediambientals |
A3 A4
|
B2 B3 B6 B8
|
C3
|
Desenvolupar la capacitat de participar en discussions i debats mitjançant el Fòrum virtual a partir d'articles i lectures |
A2 A3 A5 A11
|
B3 B4 B5 B6
|
C2 C3 C5
|
Comprendre les diferències en la dinàmica d'una economia entre el curt/mitjà terminis i el llarg termini |
A3 A4
|
B4
|
|
Fer palesa la importància de la realització de problemes i exercicis pera entendre els continguts teòrics de l'assignatura |
A3 A11
|
B2
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la dinàmica |
1.1 Estabilitat i inestabilitat dinàmica
1.2. El model IS-LM i el DA-OA: revisió.
1.3. Un model dinàmic d’una economia tancada
|
2. Dinàmica d’una economia oberta amb tipus de canvi flexibles |
2.1. Supòsits
2.2. Solució del model
2.3. Implicacions i conclusions
|
3. La modelització de les expectatives |
3.1. Les expectatives en la teoria econòmica
3.2. Les expectatives adaptatives
3.3. Les expectatives racionals
3.4. El model de Cagan
3.5. Una aplicació al consum: el model de Hall
|
4. Les polítiques d’estabilització |
4.1. L’elaboració de la política econòmica en condicions d’incertesa
4.2. Dinàmica dels efectes de la política monetària
4.3. Polítiques dinàmicament inconsistents
4.4. El dèficit públic i la inflació
|
5. Els cicles econòmics |
5.1. Els cicles econòmics d’origen real
5.2. Els cicles econòmics causats per rigideses nominals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
6 |
6 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
16 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
7 |
14 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
4 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius i continguts de l'assignatura i la seva vinculació amb les competències que l'alumne ha d'assolir.
Prova de nivell matemàtic sense nota d'avaluació.
Introducció i repàs dels conceptes bàsics (models IS-LM i DA-OA) |
Sessió Magistral |
A partir de les classes magistrals s'explicarà el contingut del programa |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Un cop introduïda la teoria, es desenvoluparà de forma més aplicada a partir de problemes i exercicis |
Fòrums de discussió |
Debat entre els alumnes a partir d'articles de periòdics sobre problemes econòmics d'actualitat. |
Pràctiques a través de TIC |
Uso habitual del Moodle per:
- les comunicacions entre professor i alumnes mitjançant el Fòrum de Noricias.
- consulta del programa de l'assignatura, dels procediments d'avaluació i el calendari.
- Fer servir els exercicis de pràctica i/o arxius i textos complementaris que el professor penjarà sobre els differents punts dels continguts.
- Resoldre dubtes entre els alumnes mitjançant el fòrum específic de cada punt dels continugt. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Fòrums de discussió |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
- A cada classe els alumnes han de fer totes les preguntes que calguin per comprendre les explicacions del professor.
- Els alumnes han de respondre a classe les preguntes del professor per comprovar que qualsevol explicació ha sigut compresa.
- Els alumnes hauran de mostrar al professor els seus apunts de classe per comprovar que van escriure correctament el que s'ha explicat.
- Abans de cada prova parcial, hi haurà una classe dedicada a resoldre dubtes particulars dels alumnes.
- Els alumnes tindran disponible els horaris d'atenció al despatx per resoldre els dubtes que vagin sorgint durant el curs.
- Els alumnes també podran fer consultes mitjançant el correu del Moodle i el correu electrònic. |
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de discussió |
Com a part de les proves parcials, s'obrirà un fòrum de discussió al Moodle. Hi haurà un article periodístic sobre un tema econòmic d'actualitat i cada alumne haurà de fer tres intervencions aplicant els conceptes teòrics treballats en la prova parcial corresponent. |
13% |
Proves objectives de tipus test |
Proves tipus test amb 4 opcions de les quals només una és la correcta, per avaluar continguts teòrics de l'assignatura. |
29% |
Proves pràctiques |
Exercicis i problemes relacionats amb els continguts del programa |
29% |
Proves de desenvolupament |
Proves que avaluïn continguts teòrics i pràctics del programa de l'assignatura |
29% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria hi ha dues opcions: 1- Avaluació continuada: Durant el curs l'alumne realitzarà 3 proves parcials, que inclouran 3 debats al fòrum virtual del Moodle. I finalment, el dia de la 1a convocatoria realitzarà un darrer examen sobre la totalitat de l'assignatura. Per aprovar l'avaluació continuada cal treure una mitjana de 5 punts amb les 4 proves (sense nota mínima a les 3 proves parcials, però amb un minim de 4 al darrer examen) o bé un 5 al darrer examen. Per fer la mitjana, cadascuna de les proves parcials comptarà un 22% de la nota final. El darrer examen comptarà un 34% de la nota final en el cas de fer mitjana amb els parcials, o un 100%, segons el que sigui més favorable per l'alumne. 2- Avaluació amb examen final: L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
|
Argandoña, A., C. Gámez i F. Mochón. Macroeconomia Avanzada I, McGraw-Hill, 1996.
Garcia de Paso, José Isidoro, Macroeconomia Superior, Ediciones Pirámide, 1999.
Novales, A. y C. Sebastián, Análisis Macroeconómico I, Ed. Marcial Pons, 2001.
Sanso, M. y M. Ponz, Curso de Macroeconomía Superior: Tomo 2, Libreria General, 2000.
|
Complementària |
|
Minford, P. and D. Peel. Advanced
Macroeconomics. 2002. Romer, David. Advanced macroeconomic theory.
McGraw-Hill, 2001. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ECONOMIA INTERNACIONAL I INTEGRACIÓ ECONÒMICA/16062233 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MACROECONOMIA I/16061011 | MACROECONOMIA II/16061012 | ANÀLISI MATEMÀTICA I/16061013 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/16061014 | MACROECONOMIA SUPERIOR/16062023 |
|
|
Altres comentaris |
Assistència regular a les sessions teòriques.
Estudi de l'assignatura amb regularitat, disciplina i constància.
Seguiment diari de les novetats de l'assignatura mitjançant el Moodle. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|