Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
| A8 |
Utilitzar les eines matemàtiques i estadístiques adequades per a l'anàlisi de les principals variables del sistema econòmic-financer. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'economia i empresa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Analitza matricialment la informació dels sistemes econòmics representats per sistemes d'equacions lineals.
Entén l'espai de decisions econòmiques multidimensional.
| | A8 |
Representa i opera matricialment la informació quantitativa de caràcter econòmic, empresarial i financer.
Relaciona dues magnituds econòmico-financeres mitjançant funcions.
Utilitza eines de càlcul integral per relacionar magnituds.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produir un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
PART I: ÀLGEBRA LINEAL |
Tema 1. Matrius i determinants
1.1 Operacions de matrius
1.2 Determinant d'una matriu
1.3 Rang d'una matriu
Tema 2. Sistemes d'equacions lineals
2.1 Definició de sistema d'equacions lineals
2.2 Classificació de sistemes
2.3 Resolució de sistemes
Tema 3. Espai Rn
3.1 Operacions amb vectors
3.2 Dependència i independència lineal
3.3 Producte escalar de vectors |
PART II: ANÀLISI REAL |
Tema 4. Funció real de variable real
4.1 Continuïtat i tipus de discontinuïtats
4.2 Derivada i elasticitat d'una funció
4.3 Extrems absoluts i relatius. Creixement i decreixement
4.4 Curvatura: concavitat i convexitat
4.5 Representació de funcions
Tema 5. Integració
5.1 Integral indefinida
5.2 Integral definida |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 proves curtes sobre exercicis de l'aula. Es valoren les 3 millors proves, cadascuna amb un pes del 10%. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El 100% de la segona convocatòria és un examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. |
Bàsica |
Alegre, P. et al, Ejercicios resueltos de matemáticas empresariales, Vol I, AC, 1991, Madrid
Hammond, P., Sydsaeter, K., Matemáticas para el análisis económico, Prentice Hall, 1996, Madrid
Sanz, P. et al, Problemas de álgebra lineal. Cuestiones ejercicios y tratamiento en Derive, Prentice Hall, 1998, Madrid
Sydsaeter, K., Hammond, P., Mathematics for economic analysis, Prentice Hall, 1995,
Hoffmann, L. D., Bradley, G. L., Applied calculus: for business, economics, and the social and life sciences, McGraw-Hill, 2007,
|
|
Complementària |
Alejandre, F. et al, Problemes de matemàtiques per econòmiques i empresarials, Media, 1995, Sant Cugat del Vallès
Hoffmann, L. D. et al., Cáculo aplicado a la administración, economía, contaduría y ciencias sociales, McGraw-Hill, 1994, Santafé de Bogotá
, La función derivada, UNED, 1990, Madrid
, Las elasticidades en economia, UNED, 1994, Madrid
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|