Codi |
|
A17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar programari. |
A19 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B12 |
Presa de decisions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Comprendre els diferents enfocs de la IA |
A19
|
|
|
Conèixer les tècniques bàsiques de la IA |
A19
|
B3 B14
|
|
Aplicar les metodologies bàsiques a la resolució de problemes específics, treballant en grup |
A17 A19
|
B2 B3 B5 B12 B14
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció (3h). |
Què és la IA. Història de la IA.
|
Resolució de problemes i cerca (15h). |
Problema i espai d'estats. Cerca, heurístiques. Teoria de jocs. |
Representació del coneixement (15h). |
Característiques d’un sistema de representació del coneixement. Formalismes lògics, sistemes de frames, sistemes de producció |
Sistemes basats en el coneixement (12h). |
Arquitectura d’un Sistema basat en el coneixement: base de coneixement i motor d’inferència. Adquisició de coneixement. Aplicacions: control, monitorització, diagnòstic, previsió, ...
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
42 |
52.5 |
94.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Contingut, exercicis pràctics, bibliografia, mecanisme d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Solucionar problemes específics al laboratori utilitzant les tècniques bàsiques d'IA vistes a les classes magistrals |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
Sessions de consultes sobre el disseny i implementació dels exercicis pràctics. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis pràctics on s'apliquen tècniques bàsiques d'IA |
45% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves escrites amb preguntes curtes sobre els mètodes bàsics d'IA |
55% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Russell, S.; Norvig, P., Artificial Intelligence. A modern approach, Prentice Hall, 1995
Cortes, U. et al., Inteligencia Artificial, Eds UPC, 1993
Rich, E.; Knight, K., Inteligencia Artificial (3a ed), McGraw Hill, 1995
|
|
Complementària |
Giatarrano, Riley, Sistemas Expertos. Principios y Programación, International Thompson Eds., 2001
Fernández, S., González, J., Mira, J., Problemas resueltos de IA aplicada. Búsqueda y representación., Pearson-Addison Wesley, 2005
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PROGRAMACIÓ II/17071002 | ESTRUCTURA DE DADES/17071006 |
|
|
Altres comentaris |
Aquesta assignatura és recomanada als alumnes que vulguin cursar posteriorment el 2n cicle d’Enginyeria en Informàtica, o el Master en Enginyeria Informàtica i Seguretat o el Master Interuniversitari en Intel.ligència Artificial. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|