Codi |
|
A5 |
Capacitat de comprendre i avaluar especificacions internes i externes. |
A7 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia, associats al segment del mercat. |
A8 |
Dirigir, planificar i gestionar projectes informàtics. |
A9 |
Redactar documentació tècnica. |
A11 |
Aplicar metodologies per a l'Enginyeria del Software. |
A20 |
Aplicar els coneixements d'enginyeria informàtica a l'entorn econòmic-empresarial. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Planificació i organització. |
B10 |
Capacitat de lideratge. |
B11 |
Motivació per la qualitat. |
B12 |
Presa de decisions. |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
B14 |
Capacitat d'anàlisi i síntesi. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Coneixer les diferents etapes d’un projecte més enllà del Cicle de Vida propi de l’Execució: Preventa, Venta, Execució, Suport.
|
A5 A8 A9 A20
|
B3 B4 B7 B13
|
C5
|
Capacitar als alumnes per a que comprenguin i apliquin les tècniques actuals de Gestió i Direcció de Projectes: Rols, Planificació, Organització, Control, Gestió, Direcció. |
A8 A11
|
B2 B4 B5 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
|
Desenvolupar un Pla de Projecte complert a partir d'una situació real en que apareix una necessitat de sistema d'informació |
A5 A9 A20
|
B3 B7
|
C5
|
El·laborar documentació, Presentar i Defendre un Projecte Informàtic creat i dissenyat per l'equip de treball |
|
B3 B5 B14
|
C5
|
Coneixer tècniques d'expressió i actituds par tal de mantenir reunions i liderar equips |
A5
|
B3 B13
|
C5
|
Coneixer les darreres Tendències TIC del mercat (Tecnologies, Metodologies, Iniciatives) |
A7 A20
|
|
|
Tema |
Subtema |
Visió Global: Fases d'un projecte.
|
Preventa - Execució - Postventa.
Rols: Public-Privat. |
Preventa. |
Preparació de la visita, Introducció, Presentació, Objeccions, Negociació, Tancament, Seguiment.
|
Gestió i Direcció de Projecte. |
Components del Pla de Projecte. |
Gestió de canvis en l'abast. |
Visió General
Descomposició en activitats (WBS)
Estimació d’Esforços
Seguiment en execució
Entregables
|
Control d'avanç. |
Visió General
Fases:
-Identificació de dependencies
-Ordenació de les tasques
-Representació Gràfica
-Revisió i Ajust de Calendari
-Aprovació General |
Control de costos. |
Visió General
Costos Directes – Indirectes
Equilibri Cost – Ingressos
Declaració Setmanal d’Esforços i Cost
Seguiment en Execució
Desviacions |
Gestió de RRHH. |
Visió General
Assignació de persones a tasques
Relació Empleat – Tasca
Quantitat de recursos
Seguiment en execució
Consideracions
Aspectes Humans
|
Gestió de la Comunicació i Gestió de Riscos. |
Comunicació: Visió General
Comitès Direcció, Seguiment i Execució
Documentació del Projecte
Gestió del Canvi
Riscos: Visió General
Metodologia MAGERIT
Model de Gestió de la Seguretat
|
Gestió de l'Aprovisionament i Gestió de Qualitat. |
APROVISIONAMENT: Visió General
QUALITAT: Visió General
-METRICA
-CMMI
|
Conceptes claus i Casos Reals
|
Repàs de l'assignatura i Presentació de Casos Reals a debatre |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
6 |
18 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
16 |
32 |
|
Atenció personalitzada |
|
30 |
0 |
30 |
|
Proves orals |
|
16 |
25.6 |
41.6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En aquesta sessió es dona una visió global dels continguts de l'assignatura i dels mecanismes d'avaluació |
Sessió Magistral |
En aquestes sessions es presenten a l'alumne els fonaments teorics i aplicats de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Durant les sessions pràctiques l'alumne practica els coneixments teorics impartits i elabora la documentació necessària per les proves orals amb el recolzament del professor. |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Les sessions d'atenció a l'alumne es faran en el despatx 139 en els horaris especificats. També es farà atenció a traves de les eines de comunicació síncrona i asíncrona que proporciona moodle. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves orals |
Treballs en grups de 2-3 persones.
Hi han 4 documents entregables:
- Presentació Enfoc General
- Presentació de la proposta
- Entrega Pla de Projecte
- Defensa Indvidual
|
15%
15%
30%
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Hi han uns treballs indviduals optatius adicionals de temàtica setmanal sobre noves Tendències TIC que es valoren de forma global al final dels curs. Els alumnes que no facin Avalució Continuada tindran un examen amb dues parts: Una part teorica sense apunts i una altra pràctica en la que l'alumne haurà de presentar un breu enfoc de projecte. |
Bàsica |
Project Manager Institute, PMBOK Guide, , Newton Square, USA
David King, Project management made simple, , Prentice Hall
Jones, Caper, Activity-based software costing, , Computer
Fergus O'Connell, How to run successful projects, , Prentice Hall
Martyn A. Ould, Strategies for software engineering, , Jonh Wiley
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|