Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR4 |
Dirigir, planificar i gestionar projectes de recerca. |
|
AR5 |
Redactar documentació científica. |
|
AR6 |
Aplicar metodologies per a l'enginyeria del software. |
|
AR10 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents. |
|
AR11 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar bases de dades i sistemes d’informació tenint en compte l’explotació de les dades. |
|
AR12 |
Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial. |
|
AR13 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar eines de programació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Diferenciar els tipus d'agents intel·ligents i saber quan aplicar cadascun d'ells |
AR10 AR12 AR13
|
BC4 BC5 BC6 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC5
|
Obtenir informació de recursos electrònics en diversos idiomes |
AR5
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC11 BC13 BC14
|
CC1 CC2
|
Adquirir els conceptes bàsics de la teoria d'agents i sistemes multi-agent |
AR3 AR10 AR12
|
BC2 BC5 BC13
|
CC1 CC2 CC4 CC5
|
Col·laborar en equip per resoldre un problema específic utilitzant la tecnologia d'agents |
AR4 AR5 AR6 AR10 AR11 AR12 AR13
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
Agents intel·ligents (6 hs) |
Agents intel·ligents. Definició. Propietats. Característiques. Tipologia. |
Sistemes multi-agent (24 hs) |
Introducció als sistemes intel·ligents distribuïts. Comunicació. Estàndars. Coordinació. Negociació. Planificació distribuïda. Aplicacions dels sistemes multi-agent a problemes reals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
36 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
4 |
5 |
Debats |
|
2 |
4 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, descrivint el temari, bibliografia, metodologia de treball, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica per part del professor dels continguts de l’assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d’exercicis pràctics usant les TIC i guiades pel professor |
Presentacions / exposicions |
Presentació del treball pràctic realitzat al final del quatrimestre |
Debats |
Discussió durant el quatrimestre de l'exercici pràctic a realitzar. |
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Activitats Introductòries |
Presentacions / exposicions |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
Ajuda personalitzada a la resolució d'exercicis pràctics utilitzant tecnologia d'agents. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització en equip d’exercicis pràctics usant les TIC |
40% |
Presentacions / exposicions |
Presentació de l'exercici pràctic realitzat |
10% |
Debats |
Discussió sobre el disseny i la implementació de l'exercici pràctic |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Preguntes i exercicis sobre els continguts teòrics de l'assignatura |
40%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
M.Wooldridge, An introduction to multiagent systems (2nd ed), Wiley, 2009
A. Mas, Agentes software y sistemas multi-agente, Pearson-Prentice Hall, 2005
M.Fasli, Agent technology and e-commerce, Wiley, 2007
G.Weiss, Multiagent Systems. A Modern Approach to Distributed Artificial Intelligence, MIT Press, 1999
|
|
Complementària |
, Info. plana web JADE, ,
, Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems, ,
Isern, Sánchez, Guia de programació de sistemes multiagent en JADE 3.3, DEIM-RT-05-001, 2005
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I/17012004 |
|
|
Altres comentaris |
Els alumnes interessats en la tecnologia d'agents poden realitzar la tesi de Màster col·laborant amb el grup de recerca ITAKA (contactar amb el professor Toni Moreno per més detalls) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|