Tema |
Subtema |
Unitat Temàtica I: Determinants socioculturals de la salut |
Tema 1: El concepte salut-malaltia
Tema 2: El procés d'enmalaltir
Tema 3: El concepte de Salut Pública
Tema 4: La infermeria Comunitària
Tema 5: L'estructura del Sistema Sanitari |
Unitat Temàtica II: Determinants Ambientals de la Salut |
Tema 1: ecologia i ecosistemes
Tema 2: La contaminació atmosfèrica
Tema 3: La contaminació de l'aigua
Tema 4: La contaminació del sòl
Tema 5: La contaminació acústica
Tema 6: Radiacions ionitzants i no ionitzants |
Unitat Temàtica III: Determinants Biològics de la salut |
Tema 1:Els principis de la Microbiologia
Tema 2: Cel.lules procariotes i eucariotes
Tema 3: El creixement microbià
Tema 4: Bacteris
Tema 5: Fongs, algues i protozoos
Tema 6: Virus
Tema 7: Principis sobre transmissió de malalties. La resposta inmunològica |
Unitat Temàtica IV: Bases metodològiques per a la recerca |
Tema 1: La metodologia científica i les seves etapes. Estadística:definició.Conceptes bàsics: població,mostra i variables.
Tema 2: Estadística Descriptiva:variables qualitatives. Escales de mesura.Distribució de freqüències. Representació gràfica
Tema 3: Estadística Descriptiva: variables quantitatives. Mesures de tendència central i de disperció
Tema 4: Estadística Descriptiva: variables quantitatives. Histogrames. Mesures de posició i de forma.
Tema 5: Estadística descriptiva: organització i anàlisi de les dades.
Tema 6: Probabilitat. Conceptes.Distribucions: binomial, Poisson i normal
Tema 7: Estadística Inferencial: concepte, Estimació de paràmetres
Tema 8: Estadística Inferencial: contrast d'hipòtesis. Hipòtesi nul.la i alternativa: significació estadística
Tema 9: estadística Inferencial: tipus d'errors
Tema 10: Estadística Inferencial: tipus de proves de contrast d'hipòtesis. Comparació de proporcions
Tema11: Estadística Inferencial: comparació de mitjanes.
Tema 12: Tipus d'estudis. Tècniques de mostreig: probabilistic i no probabilistic
|
Descripció |
Per donar a l'alumna/e el suport, la guia i l'assessorament en el seu treball, es planifiquen sessions de tutoria de dues hores quincenals durant el primer quadrimestre. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota final de l'assignatura resultarà de la suma de cada una de les parts que han d'estar obligatoriament aprovades.Es valorarà l'assistència a les tutories, l'entrega de treballs i exercissis i la prova objectiva. |
Bàsica |
Martinez Navarro,F et al., Salud Pública, 1998, Mc-Graw-Hill-interamericana
Vaquero Puerta,JL, Manual de Medicina Preventiva y Salud Pública, 1992, Madrid. Pirámide
VVAA, Salud Pública y Paises Industrializados, , gaceta Sanitaria.Serie Monografias 56.SESPAS
San Martín, H, Ecologia Humana y Salud, 1983, La Prensa Médica Mexicana
Milton, S, Estadística para Biologia y Ciencias de la Salud, 2001, Mc-Graw-Hill-Interamericana
Hopkins, K, Estadística básica para las ciencias sociales y del comportamiento, 1997, Prentice-Hall, Hispanoamericana
Ritchey, FJ, Estadística básica para las ciencias sociales, 2001, Mc-Graw-Hill. México
Glantz, Stanton A., Bioestadística, 6ª 2005, Mc Graw-Hill, Mèxic
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|